Regenerácia organizmu a zvýšenie energie – na čo sa zamerať?

Regenerácia organizmu a zvýšenie energie – na čo sa zamerať?

Na pracovné úlohy, životné poslania či športové výkony, potrebujeme neustále zdroj energie. Ak vám po obede padajú viečka, zvyčajne siahnete po káve s cukrom. Tie energiu na chvíľu nakopnú, ale už onedlho sa opäť cítite vyčerpaný. Ako sa stať zdravšími, energickejšími a pripravenejšími na dnešnú hektickú spoločnosť?

Regenerácia je proces obnovy, ktorý vedie k uzdraveniu na všetkých úrovniach: duševnej, emocionálnej a fyzickej. Čo je potrebné urobiť, aby sa zdvihol energetický level a náš organizmus sa regeneroval?

Nakopnúť energiu. Zn.: Ihneď

Stáva sa vám často, že sa cítite bez energie a pomaly sa prikráda únava oveľa skôr, ako by ste si priali? Alebo dokonca vyčerpanie? Pomôžte si prirodzene:

  1. Raňajkujte. Najlepšie niečo s vysokým obsahom vlákniny. Raňajky vám pomôžu zahnať hlad, ktorý môže viesť k nízkej energii.
  2. Napite sa. Dodržujete pitie 3 litrov vody denne? Nie? A odkiaľ potom beriete palivo na ďalšie fungovanie? Pite.
  3. Jedlo si rozložte na celý deň. Najlepšie do 5 - 7 “dávok”, v ktorých nesmie chýbať ovocie a zelenina. Udržte primeranú hladinu cukru po celý deň, nerobte telu extrémy.
  4. Cvičte. Cvičenie je prírodný posilňovač energie.
  5. Pár minút chôdze vonku, keď svieti slnko, môže zvýšiť náladu, pamäť a schopnosť absorbovať nové informácie.
  6. Obklopujte sa pozitívnymi ľuďmi. Ľudia, ktorí sú neustále negatívni vás oberajú o energiu. Nenechajte sa o ňu pripraviť.
  7. Vyspite sa. Najlepším zdrojom regenerácie je spánok, počas ktorého prebieha obnova buniek a syntéza bielkovín.
  8. Jedzte výživné jedlá. Prirodzená regenerácia organizmu sa dá posilniť aj výberom stravy. Doprajte si dostatok bielkovín, napr. v podobe ovsených vločiek, bieleho jogurtu či orechov. Odporúčame tiež zvýšenú konzumáciu zeleniny a ovocia.
  9. Urobte si zelený čaj. Je to jeden z najzdravších nápojov vôbec. Je nabitý antioxidantmi a živinami, udrží vás v bdelosti, a obsahuje aj stimulant - kofeín.

Ktoré konkrétne vitaminy a minerály napomáhajú regenerácií?

Draslík – pomáha proti únave a malátnosti, urýchľuje regeneráciu po zvýšenej námahe alebo športe, normalizuje krvný tlak.

L-leucín – podporuje syntézu proteínov svalstva a posilňuje svalové tkanivo. Urýchľuje obnovu tkanív a vyživuje svaly.

L-isoleucín – chráni svalové bunky a napomáha zväčšovaniu ich objemu.

Vitamín C – urýchľuje hojenie zlomenín a rán, posilňuje imunitu a pôsobí ako antioxidant. Podieľa sa na vytváraní kolagénu a regenerácii kĺbov, šliach, chrupaviek, zubov, kostí, ciev a pokožky.

Horčík – zmierňuje únavu, normalizuje činnosť svalov, regeneruje tkanivá a pôsobí proti svalovici a kŕčom. Napomáha syntéze bielkovín a stimuluje mineralizáciu kostí.

Zinok – pomáha detoxikovať organizmus od ťažkých kovov, je protizápalový, spomaľuje starnutie a má antioxidačné účinky.

Vitamín B6 – napomáha tvorbe červených krviniek, urýchľuje rast svalového tkaniva a regeneráciu buniek. Zmierňuje depresívne stavy.

Vitamín D3 – pomáha regenerovať pokožku, svaly, zuby a kosti, stimuluje bunkové delenie, pôsobí antioxidačne a protizápalovo. Napomáha vstrebávaniu vápnika z potravy a posilňuje imunitu.

Výživový doplnok Zenvia Mineral Control efektívne podporuje optimalizovať pH v organizme a regeneráciu vďaka vysokému obsahu dôležitých minerálov horčíka a vápnika. Obsahuje tiež dôležité vitamíny B6, C a D.

SÚVISIACE PRODUKTY

L-Arginín pre zdravé cievy, odolnosť a regeneráciu tela
L-Arginín 15,90 €
Mineral Control na odkyslenie organizmu a pre optimálnu PH rovnováhu elektrolytov
Mineral
Control
28,80 €