Regenerácia organizmu a spomalenie starnutia – ako pomôžu antioxidanty?

Regenerácia organizmu a spomalenie starnutia

Uvažovali ste už niekedy nad tým, aké by to bolo zostať navždy mladými? Vyzerať mladšie a pôsobiť neustále sviežo? Hoci nemáme žiadnu čarovnú formulku ani živú vodu, s ktorou by to bolo možné, existuje niečo, čo pomôže spomaliť starnutie. Antioxidanty.

Čo sú vlastne zač?

Antioxidanty pomáhajú predchádzať alebo zastaviť poškodenie buniek spôsobené voľnými radikálmi. Tie sú prirodzene produkované naším telom, ale ich produkciu ovplyvňuje aj znečistené prostredie, ultrafialové žiarenie, alkohol či cigaretový dym. Voľné radikály môžu poškodiť bunky po celom tele a spôsobiť oxidačný stres.

Oxidačný stres nastáva vtedy, ak má organizmus prebytok voľných radikálov. Je úzko spojený s ochorením srdca, rakovinou, artritídou, mozgovou príhodou, respiračnými ochoreniami, nedostatkom imunity a ďalšími zápalovými ochoreniami. Proti tomuto procesu dokážu antioxidanty účinne zakročiť.

Najznámejšie antioxidanty

Majú podobu minerálov, vitamínov alebo enzýmov. Medzi najznámejšie antioxidanty patria:

Vitamín C

Je silným antioxidantom rozpustným vo vode. Antioxidačné účinky vitamínu C boli preukázané v mnohých experimentoch. Podľa štúdie Vitamín C ako antioxidant: hodnotenie jeho úlohy pri prevencii chorôb ho ľudstvo potrebuje ku svojmu prežitiu. Obsahuje ho kiwi, Rakytník rešetiakový, brokolica, citrusové ovocie, jahody.

Vitamín A

Jeho antioxidačným vlastnostiam sa venovala štúdia Antioxidačný potenciál vitamínu A a karotenoidov a ich význam pre srdcové choroby. Ukázalo sa, že vitamín A môže byť účinným antioxidantom na potlačenie vývoja ochorenia srdca. Existujú dôkazy o účinnosti vitamínu A a karotenoidov na znižovanie kardiovaskulárnych ochorení. Nájdeme ho v mrkve, paradajkách, broskyniach, marhuliach. Vitamín

B2 (Riboflavín)

Tento vitamín je podľa štúdie Riboflavín a oxidačný stres často podceňovaným antioxidantom, ktorý však dokáže telo účinne ochraňovať pred oxidačným stresom. Hlavnou úlohou riboflavínu je pomôcť pri premene uhľohydrátov na energiu v tele a slúži ako prevencia mnohých chronických ochorení. Prirodzene ho obsahuje kel, petržlen, špenát, brokolica.

Vitamín E

Tento vitamín na báze lipidov rozpustný v tukoch pomáha zabraňovať poškodeniam spôsobených voľnými radikálmi v procesoch trávenia a obnove buniek. Pomáha spomaľovať proces prirodzeného starnutia a tiež zvýšiť ochranu pred vznikom zápalových ochorení, ochorenia srdca a dokonca rakoviny. Získať ho môžeme z rastlinných olejov, orechov, sóje, či maku.

Beta-karotén

Potraviny, ktoré majú vysoký obsah beta karoténu, sú spájané s účinkami prevencie proti vzniku rakoviny, ako aj proti vzniku srdcových chorôb. Obsahujú ho ovocie a zelenina s bohatou žltou alebo oranžovou farbou: mrkva, Rakytník, mango, marhule.

Zinok

Zinok je základný stopový prvok, ktorý podporuje silný imunitný systém. Tiež pomáha k zdravému reprodukčnému a tráviacemu systému. Je potrebný pre zdravú pokožku, kosti, vlasy, nechty. Môže tiež urýchliť váš zotavenie z chrípky, zranení kože a problémov s očami. Je účinný v boji proti autoimunitným a zápalovým ochoreniam. Zinok je obzvlášť dôležitý pre udržanie zdravej pokožky.

Mangán

Chráni pred negatívnym pôsobením voľných radikálov. Okrem toho podporuje zdravý vývoj a fungovanie pohlavných orgánov, štítnej žľazy.

Selén

Pomáha zmierniť účinky oxidačného stresu v organizme, znižovať riziko niektorých druhov rakoviny a ničiť nádorové bunky.

Aké majú účinky?

Antioxidanty pomáhajú udržať organizmus dlhšie mladý tým, že zabezpečujú napríklad:

  • posilnenie obranyschopnosti (voči vírusom a baktériám)
  • zdravý spánok
  • zníženie hladiny cholesterolu v krvi
  • vyšší lesk vlasov a ich lepšiu kvalitu
  • rýchlejšiu regeneráciu pleti
  • väčšiu pružnosť ciev, kostí a zubov
  • zvýšenie energie.

Zdroje antioxidantov

Ideálnym zdrojom antioxidantov sú ovocie, zelenina, rôzne druhy korenín, zelená káva, zelený čaj, hroznové jadierka. Potraviny s bohatými, žiarivými farbami často obsahujú väčšinu antioxidantov: čučoriedky, Maqui berry, jablká, brokolica, špenát, šošovica, Rakytník rešetiakový, kurkuma, zázvor, škorica, orechy.

Varenie jednotlivých druhov ovocia alebo zeleniny môže zvýšiť alebo znížiť antioxidačné hladiny. Napríklad z tepelne upravených paradajok získa telo oveľa viac lykopénu - antioxidantu.

AntiOxiBoost

Výživový doplnok AntiOxiBoost obsahuje Vitamín C, extrakt z hroznových jadierok, extrakt zo zrna zelenej kávy, vitamín E, zinok, uhličitan horečnatý, vitamín B2 (riboflavín), selén. Pomáha spomaľovať proces starnutia a bráni poškodeniu ľudských buniek a tkanív vplyvom voľných kyslíkových radikálov. Okrem toho, že zvyšuje celkovú výkonnosť a imunitu organizmu, napomáha udržať zdravý zrak, znižuje cholesterol v krvi, podporuje správnu činnosť srdca a pomáha predchádzať vzniku aterosklerózy.

SÚVISIACE PRODUKTY

ANTIOXIBOOST - antioxidant na ochranu buniek pred oxidačným stresom
AntiOxiBoost 28,60 €
Zenvia Imunites na podporu imunitného systému
Imunites 37,90 €
Mineral Control na odkyslenie organizmu a pre optimálnu PH rovnováhu elektrolytov
Mineral
Control
28,80 €