Obdobie, keď kvitnú stromy a kvety a vo vzduchu sa vznášajú chumáče z topoľov, je náročné predovšetkým pre alergikov a astmatikov. Znížená imunita a alergia totiž kráčajú ruka v ruke. Našu obranyschopnosť by sme si však mali posilňovať počas celého roka. Čo najviac škodí imunite a čo sa s tým dá robiť?

1. Stres a únava

Organizmus, oslabený stresom, je náchylnejší na choroby. Sami to dobre poznáte – keď ste uťahaní a utrápení a chýba vám energia, nádcha či prechladnutie vás skolí rýchlejšie. Zabojujte proti stresu cvičením, dychovými technikami či meditáciou.

2. Prílišná alebo nedostatočná hygiena

Podľa vedeckých výskumov, nie je vhodné izolovať malé deti od všetkých potenciálnych zdrojov baktérií – ak im totiž telo nebude vystavené, nevytvorí si prirodzenú imunitu a bude neskôr náchylnejšie na autoimúnne ochorenia. Hygienu by ste však nemali ani zanedbávať – dbajte o čistenie rúk pred jedlom, čistenie zubov, atď. Nepreťažujte imunitný systém príliš veľkým množstvom podnetov.

3. Nekvalitný spánok

Dostatočne dlhý a hlboký spánok umožňuje organizmu, aby sa počas noci zregeneroval – platí to aj pre imunitu. Podľa vedeckých štúdií sa v tele človeka, ktorý spáva len 4 a menej hodín denne, vytvorí o polovicu menej protilátok, než u človeka, ktorý si každú noc dopraje 8 a viac hodín spánku.

4. Dehydratácia

Dostatok tekutín je veľmi dôležitý pre schopnosť detoxikácie. Vyplavovaním škodlivých a nadbytočných látok sa posilňuje imunita aj vitalita. Dbajte o primeraný pitný režim, najmä v letných mesiacoch.

5. Nevhodná strava

Ak denne konzumujete jedlo, obsahujúce rafinované cukry, „éčka“, prejedáte sa mastným fast foodom a zapíjate to alkoholom či soft drinkmi, svojej imunite tým veľmi škodíte. Naopak, stravou, bohatou na čerstvú zeleninu a ovocie, celozrnné a kvalitné mliečne výrobky, posilníte vašu obranyschopnosť. Pri nedostatku vitamínov a minerálov v strave a v čase chrípkových epidémií si môžete pomôcť aj výživovými doplnkami na imunitu na prírodnej báze, ktoré si môžete jednoducho zakúpiť online.