Na plodnosť ženy vplýva množstvo faktorov. Nie sú to len vrodené genetické predispozície, ktoré rozhodujú o tom, či bude počatie úspešné. Nemenej dôležitý je aj životný štýl ženy – strava, pohyb a psychická pohoda.  

Ako sa najlepšie pripraviť na tehotenstvo?

 

Návrat k prirodzenosti alebo zbohom zlozvyky

  Ak ste už dlho chceli prestať fajčiť, teraz je ten správny okamih, rozlúčiť sa s poslednou cigaretkou. Čím skôr, tým lepšie. Kvalita vzduchu je pre nastávajúce mamičky veľmi dôležitá a preto by sa mali vyhýbať akýmkoľvek škodlivým chemikáliám a toxínom v ovzduší. Fajčenie naviac škodí ženám aj na hormonálnej úrovní a dokáže spôsobiť výkyvy menštruačného cyklu ako aj zhoršiť kvalitu vajíčka a tým aj šancu na úspešné počatie. Medzi ďalšie neduhy, s ktorými by ste sa mali rozlúčiť hneď po tom, ako ste sa rozhodli pre materstvo, je alkohol a jedlo z fast foodov.  

Nezanedbávajte spánok

  Dostatok oddychu a najmä pravidelného nočného spánku (min. 7-8 hodín) je dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje plodnosť žien. Ak pracujete na smeny, vyberajte si denné smeny, ktoré sú v súlade s prirodzeným ľudským biorytmom. V noci telo vylučuje hormón melatonín, ktorý spôsobuje, že sa cítime ospalo. Ovplyvňuje však aj obranyschopnosť vajíčok – ich odolnosť voči oxidačnému stresu. Viac prirodzeného melatonínu teda znamená aj rýchlejšie a jednoduchšie počatie bábätka.  

Naštartujte hormóny pohybom

  Zdravý pohyb podporí vašu imunitu aj hormonálny systém. Doprajte si dostatok vitamínu D, ktorý získate zo slnečných lúčov, počas plávania, dlhých prechádzok v prírode či miernej turistiky. Tento vitamín je obzvlášť dôležitý pre zdravie tehotnej ženy a jej dieťaťa. V syntetickej forme ho obsahujú mnohé doplnky výživy pre ženy.  

Vyskúšajte Macu peruánsku

  Superpotravina Maca je jedným z najúčinnejších prírodných prostriedkov na zlepšenie plodnosti žien. Obsahuje dôležité vitamíny, minerály a aminokyseliny, ktoré dodávajú organizmu energiu, zlepšujú libido, normalizujú menštruačný cyklus a vyrovnávajú hormonálnu nerovnováhu.   P.S.: Ak usilujete o splodenie potomka, vaša strava by mala obsahovať predovšetkým dostatok vitamínu C, vitamínu E, železa, kyseliny listovej, jódu a biotínu. Všetky tieto dôležité živiny nájdete v optimálnom pomere v doplnku výživy Gravital, ktorý je voľne dostupný online.