Vyhnúť sa invazívnym metódam plastickej chirurgie a pritom mať krásnu a mladistvo pôsobiacu pokožku je snom pravdepodobne väčšiny žien. Postarať sa o spomalenie starnutia môžu aj vitamíny na vlasy, nechty a pokožku. Ktoré to sú a kde ich nájdeme?

Biotín (vitamín B7)

Biotín je vitamín B, ktorý zohráva významnú úlohu pri podpore rastu zdravých vlasov, ochrane a omladzovaní pokožky. Ako bonus navyše zabraňuje lámavosti nechtov, takže ženy získajú trojnásobný úžitok pre tie časti tela, ktoré chcú rady ukázať: vlasy, pokožku a nechty.

Vedci zistili, že…

Ženy, ktorým bol počas 90 dní podávaný doplnok obsahujúci biotín, zaznamenali výrazný nárast rastu vlasov v oblastiach postihnutých vypadávaním . Americkí dermatológovia uskutočnili tento výskum v roku 2015.

Približne 38 % všetkých žien s problémami vypadávania vlasov má práve nedostatok biotínu.

Medzi potraviny, ktoré obsahujú najviac biotínu, patria: mäso, hovädzia pečeň, vajcia, ryby, slnečnicové semená, orechy či sladké zemiaky.

Vitamín C

Pokojne ho nazvime aj najdôležitejším antioxidantom, ktorý dokáže zvrátiť účinky starnutia. Podporuje náš imunitný systém, podieľa sa na produkcii kolagénu, pomáha chrániť kožné bunky pred negatívnymi vplyvmi slnečného žiarenia. A to stále nie je všetko. Vitamín C môže pomôcť predísť rakovine, mozgovej mŕtvici a Alzheimerovej chorobe.

Vedci zistili, že...

Štúdia publikovaná v Oxford Academic zistila, že ľudia, ktorí jedli potraviny bohaté na vitamín C, mali menej vrások a menej suchú pokožku súvisiacu s vekom ako tí, ktorých strava obsahovala iba malé množstvo tohto vitamínu. Jedným z dôvodov môže byť fakt, že vitamín C pomáha tvoriť kolagén, ktorý vyhladzuje jemné línie a vrásky.

Obsahuje ho najmä paprika, kiwi, brokolica, rakytník rešetliakový, jahody, citrusové plody a ananás.

Vitamín E

Vitamín E je jedným z najdôležitejších vitamínov na podporu rastu vlasov. Tento dôležitý antioxidant chráni tiež oči, vnútorné orgány, srdce. Okrem ochrany očí, srdca a vnútorných orgánov hrá vitamín E obrovskú úlohu pri obnove pokožky a vlasov.

Prirodzene sa vitamín E nachádza v špenáte, brokolici, avokáde, mandliach, lieskových orechoch.

Beta karotén (vitamín A)

Vitamín A pôsobí ako antioxidant, ktorý chráni bunky pred škodlivými účinkami voľných radikálov. Do značnej miery znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení, pomáha zabraňovať rastu rakovinových buniek, je prospešný aj pre mozog (spomaľuje kognitívne starnutie).

Beta karotén robí pokožku menej citlivú na slnko. Navyše môže zvýšiť účinnosť opaľovacích krémov. Spotreba približne 90 až 180 mg beta karoténu môže znížiť spálenie slnkom a poskytnúť prirodzene ochranný faktor 4. Takisto je účinný pri liečbe suchej kože, ekzémov a psoriázy. Podieľa na raste a oprave telesných tkanív a tým chráni pokožku pred poškodením.

Nedostatok vitamínu A môže spôsobiť suché, matné, neživé vlasy a suchú pokožku hlavy, ktorá sa môže odlupovať do lupín. Preto je konzumácia potravín bohatých na beta karotén nevyhnutná na prevenciu týchto stavov.

Odporúčame

K starostlivosti o krásne vlasy, pevné nechty a žiariacu pokožku vám môže byť veľkou pomocou výživový doplnok na prírodnej báze Zenvia Beautylis. Poskytuje pomoc pri nadmernom vypadávaní vlasov, podieľa sa na udržaní elasticity pokožky a pevnosti nechtov. Tieto blahodárne účinky zabezpečujú zložky - serenoa plazivá, pŕhľava dvojdomá, vitamín C, biotín, praslička roľná, zinok, beta-karotén, selén a mnoho ďalších.

 

 

 

 

Viete, prečo sú vitamíny zo skupiny B také dôležité? Odpoveď nájdete v nasledujúcom článku: