Síce oficiálna zima zavíta k nám až o pár dní, nepríjemné sychravé počasie už testuje našu imunitu nie jeden týždeň. Niektorých imunita vydrží a odolá, iným bohužiaľ povolí a zlyhá. A práve množstvo tých, čo majú problémy so zdravím, ktorých napadnú viaceré choroby vyvolané vírusmi, sa v týchto dňoch zväčšuje. Ale niet sa čo čudovať, pretože súčasný rýchly spôsob života skoro bez dôkladného oddychu a relaxu naše telá oslabuje a tie sú potom ľahkou korisťou pre akékoľvek choroby, či epidémie. Práve toto je ten hlavný dôvod, prečo by ste mali o čosi viac dbať na zdravší spôsob svojho života. Mali by ste zvýšiť pohybové aktivity a viac si usporiadať stravu v tomto na choroby náchylnejšom období. K tomuto cieľu by vám mali pomôcť naše overené tipy pre vzpruženie vlastnej imunity a schopnosti odolávať všetkých vírusom a chorobám. Toto je cesta, ako prežiť posledné dni jesene a tri mesiace zimy bez ujmy na zdraví.

Len bez tukov a cukrov ...

S tukmi a cukrami je to už raz tak. Ak ich prijímate pravidelne a ešte aj vo vyšších dávkach, tak si takýmto spôsobom zhoršujete svoju imunitu a navyše si koledujete o prepuknutie viacerých zdravotných problémov vďaka opakovaným chorobám. Cukor a tuk sú tými látkami, ktoré až príliš ľahko zhoršujú imunitu bunkám vo vašom tele. Aké množstvo je už alarmujúce? Už pri množstve 70 až 100 gramov cukru sa znižujú dispozície bielych krviniek ochraňovať telo pred chorobami a nezdravými baktériami. Najhoršie na tom je, že takáto situácia trvá aj dlho po požití cukru, či zvýšeného množstva nezdravého tuku.

S nadmernou hmotnosťou to nepôjde ...

Veľa tuku škodí. Už sme to naznačili aj vyššie a znova to opakujeme. Ak chcete byť fit, musíte dať preč nadmernú hmotnosť. Zabudnite na pravidelné prejedanie sa počas dlhých zimných večerov. Ak budete pokračovať vo svojich zlozvykoch, privoláte si problémy v podobe častých zápalov, ktoré v často sa opakujúcich podobách môžu narušiť aj inak zdravé a zdatné tkanivo. V tomto smere má byť pre vás vhodnou prevenciou informácia, že už aj pri miernej nadváhe vzrastá riziko prepuknutia vážnych chorôb ako rakovina, problémy srdca a ciev, či aj neustále u ľudí narastajúca cukrovka. Avšak myslite na to, že sa nedá všetko naraz a hneď zmeniť. Musíte plniť svoje cieľ postupne a bez akéhokoľvek náhlenia. Buďte trpezliví a uvedomte si, že menej je stále viac ako vôbec.

Pravidelné otužovanie ...

V cieli za lepšou imunitou vám pomôže aj pravidelné otužovanie svojho tela. Len otužovaním pripravíte svoje telo na neočakávané zmeny a výkyvy teplôt bez ujmy na zdraví. Rovnako povzbudíte aj krvné cievy, ktoré budú flexibilnejšie a odolnejšie. Okrem podpory imunity si vaše telo jednoduchšie poradí aj s náznakmi prechladnutia, chrípky, či iného druhu ochorenia. Samozrejme, nemôžete začať s otužovaním vo veľkom v potoku, či rieke. Začnite pekne pomaly a najskôr v domácom prostredí s domácim otužovaním svojho tela. Skúste na záver v sprche po prúde horúcej vody si dopriať prúd studenej vody. Ešte lepším variantom je pravidelná návšteva sauny. Sauna je vynikajúcim prostriedkom na zlepšenie imunity.

Bez antioxidantov sa to nedá ...

A sme znova pri strave. Náš posledný tip sa bude týkať práve stravy a to tej, ktorá bude bohatá na antioxidanty, prospešné látky podporujúce našu imunitu a obranyschopnosť. Práve antioxidanty odstraňujú z tela všetky škodlivé látky, ktoré telo uvoľňuje a ktoré škodia zdravým bunkám. Antioxidanty takéto látky zneutralizujú a premenia ich na nezhubné, čiže zdraviu bezpečné. A ktoré látky sú najlepšími antioxidantmi? Vitamíny, konkrétne vitamín A, E a C, tiež aj zinok a betakarotén. Rovnako bez ovocia a zeleniny to nepôjde. To isto počúvate každý deň. No nie iba počúvajte, ale aj konajte a naozaj poctivo. Doprajte si jablká, červené hrozno, špenát, mrkvu, kapustu a citrusové ovocie. Rovnako konzumujte aj cesnak, ktorý účinne zabíja všetky vírusy a baktérie.

Ak skĺbite všetky tieto naše predchádzajúce rady a tipy s dostatkom spánku a relaxu, môžete byť skutočne úspešný vo svojom cieli posilnenia imunity a odolnosti viacerých chorobám a virózam nielen v jesennom ale aj nastávajúcom zimnom období. Veľa zdravia vám praje tím zdravej medicíny.