zlepsite-fungovanie-svojej-pecene

V rámci predstavovania vitamínov dôležitých pre naše telo, budeme dnes pokračovať v prezentácii ďalšieho dôležitého a významného vitamínu. Je ním vitamín D, ktorý sa často označuje aj ako takzvaný “slnečný” vitamín. Najväčší význam má nielen pre svaly, kosti, ale pre zdravie ako také. Pokiaľ by ste ho mali na veľmi nízkej úrovni, vaša imunita a obranyschopnosť by sa mohli narušiť. Nehovoriac o tom, že vzrastá nebezpečenstvo prepuknutia nádorových chorôb alebo chorôb srdcovo-cievnych. Ako je už dobre známe, vitamín D si môžete jednoducho dopriať aj prírodnou cestou a to prostredníctvom slnečného žiarenia. Avšak potvrdilo sa, že aj niektoré bežné potraviny majú nie práve malé množstvo tohto vitamínu. Spoznajte viac ďalšie podrobnosti a zaujímavosti o tomto výnimočnom vitamíne už dnes.

Význam vitamínu D v našom tele …

     Ako sme už naznačili vyššie, vitamín D je z tých, ktoré podporujú zdravý rast svalov a kostí. A to tým spôsobom, že upravuje úroveň vápnika, rozhodujúceho prvku pre stavbu kostí. Problémy vo vašom tele môžu nastať aj v prípadoch, keď máte síce dostatok vápnika, ale zase nedostatok vitamínu D. Medzi najhlavnejšie problémy môžeme zaradiť predovšetkým bolesť svalov, kostí, respektíve osteoporózu, ochorenie srdca, ako aj duševné problémy, úzkosti a dokonca aj bežnú chrípku.

 Najčastejšie prejavy nedostatku vitamínu D …

     Bohužiaľ, dnešným trendom u mnohých z nás je čoraz častejší výskyt nedostatku práve vitamínu D. Niet sa čo čudovať. Dnešný moderný svet ľudí núti byť veľmi málo na dennom slnku. Pokiaľ  nestrávime denne minimálne 15 minút, tak môžeme sa aj my zaradiť k ľuďom trpiacim na nedostatok tohto dôležitého vitamínu. Rovnako problémy môžu mať i tí jedinci, ktorí trpia nadváhou alebo obezitou. Dobré je nechať si urobiť čo najskôr krvné testy na zistenie nedostatku vitamínu D, pokiaľ máte takéto podozrenie. Samotné výsledky takéhoto testu potvrdia alebo vyvrátia, či máte alebo nie dostatok (nedostatok) samotného vitamínu.

Odporúčaná denná dávka …

     Ako je to s odporúčanou dennou dávkou vitamínu D? Odborníci odporúčajú prijať aspoň 4 000 IU (z anglického výrazu „International Unit“) vitamínu D v prípade, ak ste vo veku 19 až 50 rokov. Výhodou vitamínu D je fakt, že ľudské telo je schopné si ho vytvárať samo, v prípade prítomného slnečného žiarenia. Z toho dôvodu sa odporúča denný pobyt na slnku o dĺžke 15 až 20 minút.

     Ak na slnku nechcete alebo nemôžete byť v uvedenú dĺžku, siahnite po vhodných potravinách, ktoré vám tento vitamín dokážu do tela vo vhodnej miere doplniť. Jedná sa napríklad o vajíčka, hríby, avokádo, droždie a rovnako aj tučné ryby ako napríklad kapor, losos a zubáč. Pokiaľ si nie ste istí, dnes sa môžete spoľahnúť aj na produkty z radov výživových doplnkov, napríklad produkty zdravej medicíny.

Mohlo by vás zaujímať