Spoznajte zaručené rady, ako na to...

Leto je v plnom prúde a možno aj vy ste práve zistili, že sa nezmestíte do svojich plaviek. Tento problém sa však nemusí týkať výlučne žien. Rovnaký problém môžu mať aj muži. Ak ste dospeli k názoru, že chcete schudnúť, dnes máte na výber veľa ciest a možností, ako to docieliť. Ak však neviete, ako začať alebo jednoducho nemáte na to dostatok síl a odhodlania, nezúfajte.

Skúste tieto tipy na chudnutie:

1. Všetko organizujte - každú svoju činnosť počas dňa, ktorú sa chystáte uskutočniť. Ak máte v pláne niečo vybavovať mimo domova, nachystajte si príslušné jedlo, aby ste ho mali pri sebe. V tomto prípade nezavítate do nezdravej „fast food“ predajne, aby ste si dali takéto nezdravé jedlo. 2. Postupujte po častiach - predovšetkým čo sa týka zmeny vášho usporiadania života, najmä rozdelenia času a spôsobu stravovania. Neusilujte sa všetko zmeniť hneď a odrazu. Chce to svoj čas, i keď si myslíte, že ste iní a spočiatku sa vám to aj darí. Avšak verte, či nie, nevydržíte príliš dlho. Pokúste sa na začiatku o zmenu jednej veci (prípadne dvoch, troch). Ako príklad môže byť, že večer si nesadnete k televízii, ale pôjdete si na pol hodinku zabehať, nebudete večerať po ôsmej hodine večer, ... . 3. Konzumujte hustejšie polievky - sú bohaté na vitamíny a látky, ktoré vaše telo potrebuje. Sú zdravé a zasýtia vás viac. Buďte opatrní v tomto smere a nehladujte. Pokiaľ chcete schudnúť, neznačí to, že musíte zakaždým trpieť hladom. Občas sa to stáva, že pri chudnutí máme tendenciu znižovať príjem kilokalórií a tým bývame hladní, čo je chybou. 4. Zabudnite na pravidelné popíjanie alkoholických drinkov s priateľmi. Okrem toho, že alkohol škodí vaším orgánom (najmä pečeni), obsahuje aj veľa cukru, čo vám zaručene nepomôže pri znižovaní váhy. Navyše, ak sa budete vyhýbať „bujarým“ akciám s alkoholom, poďakuje sa vám nielen vaše telo, ale pocíti to aj vaša peňaženka. 5. Siahajte pravidelne po zelenine – mali by ste ju konzumovať pravidelne počas celého dňa. Veľmi prospešné sú dve až tri dávky zeleniny počas dňa. Je výbornou alternatívou na večerné chrumkanie miesto slaného pečiva, či iných slaných prekvapení. 6. Zjedzte počas dňa hrsť orechov. Orechy sú zdravé a obsahujú veľa vitamínov a minerálnych látok, ktoré prospievajú telu, mozgu a ďalších orgánom. Rovnako sú výbornou pochúťkou namiesto sladkých dezertov. Uvidíte, ako vám zaženú hlad rovnako ako vaše pravidelné sladké, či slané neresti. 7. Doprajte si pravidelne raňajky. Nie nadarmo sa vraví: „Raňajky sú základ dňa a najdôležitejším jedlom.“ Je to pravda. Veľa odborníkov na zdravú stravu a chudnutie sa zhodlo v tom, že chudnutiu prospieva to, ak polovicu dennej dávky kalórií prijme človek na začiatku svojho dňa. Pokojne môžete siahnuť po výdatnejších raňajkách, pretože ich istotne počas svojho dňa spálite. 8. Večer si doprajte menej jedla  a uprednostnite viacej zeleniny na tanieri. Ak toto dodržíte, ručička na váhe poskočí smerom dolu. Zázraky vie urobiť obyčajný hlávkový šalát, ktorý veľmi dobre zasýti a tak nezjete príliš veľa porcií nezdravých jedál. 9. Nejedzte večer príliš neskoro (najmä po ôsmej hodine večer). Toto je už čas, kedy telo pripravuje na potrebný spánok a nie na jedenie.