Regenerácia po športe, fyzickej aktivite je pre zdravé fungovanie nášho organizmu nevyhnutnosťou. Ak chýba telu dostatočná regenerácia, riskujeme zhoršenie fyzického či psychického stavu, únavu a vyčerpanosť. Čo pomôže zvýšiť energiu a účinne regenerovať svalové tkanivo?  

Strečing naštartuje regeneráciu svalov

  Strečingové cvičenie by sme mali zaraďovať tak pred začiatkom športovej aktivity ako aj na jej konci. Zaistíme si tak lepšie prekrvenie svalstva a zvýšime schopnosť regenerácie. Strečing je aj v dnešnej dobe podceňovaný, pritom predstavuje preventívnu ochranu proti poraneniam oporného a pohybového aparátu pri každom športe.  

Studená sprcha proti svalovej horúčke

  Pri náročnejšom športovom výkone dochádza k poškodzovaniu tkanív svalov a zápalom šliach, ktoré sa neskôr prejaví ako nepríjemná svalová horúčka. Studená sprcha zníži prívod krvi do zapálených svalov a kĺbov a schladí vzniknuté zápaly, čím má na naše telo výrazné regeneračné účinky.  

Spánok ako nevyhnutná regenerácia

  Dostatočný odpočinok umožní organizmu zahájiť proces obnovy tréningom poškodených svalových vláken, teda rast. Dôležitý v tomto procese je kvalitný spánok, ktorý zregeneruje duševné a fyzické sily. Vedci odporúčajú minimálne 8-hodinový neprerušený spánok v noci.  

Ktoré potraviny sú prospešné pre regeneráciu po fyzickej námahe?

  Losos – superpotravina, obsahuje rýchlo vstrebateľné bielkoviny a zdravý tuk s veľkým množstvom esenciálnych omega-3 nenasýtených mastných kyselín. Orechy – sú vynikajúcim zdrojom energie a skvelé pre nervovú sústavu. Ryža – je hlavný zdroj komplexných sacharidov, ktoré dodávajú energiu. Ovsené vločky – obsahujú vlákninu, vďaka ktorej vločky uvoľňujú energiu postupne do tela. Vajcia – sú ľahko dostupný zdroj bielkovín. Ovocie bohaté na antioxidanty – čučoriedky, granátové jablko, kiwi, ananás. Antioxidanty pomôžu opraviť svalové poškodenia a redukujú zápaly. Citrón – pridajte citrón do vody, zlepšíte pH organizmu. Špenát – nachádza sa v ňom aminokyselina glutamín, ktorá je vysoko dôležitá pre svalový rast, funkciu imunitného systému a tráviaceho traktu. Brokolica – obsahuje antioxidant sulforafan, ktorý má protizápalové vlastnosti, čo zvyšuje zotavenie kĺbov, svalov rovnako ako boj s karcinogénmi. Ženšen – pridá na telesnej i duševnej pohode a zvýši fyzickú výkonnosť. Pomáha regenerovať namáhané svaly, odstraňuje únavu, zlepšuje spánok.   TIP: Na dodanie potrebných vitamínov, minerálov a stopových prvkov do organizmu po fyzickej aktivite je vhodný tiež výživový doplnok pre regeneráciu  organizmu REVITAL Pro na prírodnej báze, ktorý si môžete jednoducho zakúpiť online.