regenerácia

Regenerácia po športe, fyzickej aktivite je pre zdravé fungovanie nášho organizmu nevyhnutnosťou. Ak chýba telu dostatočná regenerácia, riskujeme zhoršenie fyzického či psychického stavu, únavu a vyčerpanosť. Čo pomôže zvýšiť energiu a účinne regenerovať svalové tkanivo?

 

Strečing naštartuje regeneráciu svalov

 

Strečingové cvičenie by sme mali zaraďovať tak pred začiatkom športovej aktivity ako aj na jej konci. Zaistíme si tak lepšie prekrvenie svalstva a zvýšime schopnosť regenerácie. Strečing je aj v dnešnej dobe podceňovaný, pritom predstavuje preventívnu ochranu proti poraneniam oporného a pohybového aparátu pri každom športe.

 

Studená sprcha proti svalovej horúčke

 

Pri náročnejšom športovom výkone dochádza k poškodzovaniu tkanív svalov a zápalom šliach, ktoré sa neskôr prejaví ako nepríjemná svalová horúčka. Studená sprcha zníži prívod krvi do zapálených svalov a kĺbov a schladí vzniknuté zápaly, čím má na naše telo výrazné regeneračné účinky.

 

Spánok ako nevyhnutná regenerácia

 

Dostatočný odpočinok umožní organizmu zahájiť proces obnovy tréningom poškodených svalových vláken, teda rast. Dôležitý v tomto procese je kvalitný spánok, ktorý zregeneruje duševné a fyzické sily. Vedci odporúčajú minimálne 8-hodinový neprerušený spánok v noci.

 

Ktoré potraviny sú prospešné pre regeneráciu po fyzickej námahe?

 

Losos – superpotravina, obsahuje rýchlo vstrebateľné bielkoviny a zdravý tuk s veľkým množstvom esenciálnych omega-3 nenasýtených mastných kyselín.

Orechy – sú vynikajúcim zdrojom energie a skvelé pre nervovú sústavu.

Ryža – je hlavný zdroj komplexných sacharidov, ktoré dodávajú energiu.

Ovsené vločky – obsahujú vlákninu, vďaka ktorej vločky uvoľňujú energiu postupne do tela.

Vajcia – sú ľahko dostupný zdroj bielkovín.

Ovocie bohaté na antioxidanty – čučoriedky, granátové jablko, kiwi, ananás. Antioxidanty pomôžu opraviť svalové poškodenia a redukujú zápaly.

Citrón – pridajte citrón do vody, zlepšíte pH organizmu.

Špenát – nachádza sa v ňom aminokyselina glutamín, ktorá je vysoko dôležitá pre svalový rast, funkciu imunitného systému a tráviaceho traktu.

Brokolica – obsahuje antioxidant sulforafan, ktorý má protizápalové vlastnosti, čo zvyšuje zotavenie kĺbov, svalov rovnako ako boj s karcinogénmi.

Ženšen – pridá na telesnej i duševnej pohode a zvýši fyzickú výkonnosť. Pomáha regenerovať namáhané svaly, odstraňuje únavu, zlepšuje spánok.

 

TIP: Na dodanie potrebných vitamínov, minerálov a stopových prvkov do organizmu po fyzickej aktivite je vhodný tiež výživový doplnok pre regeneráciu  organizmu REVITAL Pro na prírodnej báze, ktorý si môžete jednoducho zakúpiť online.

Mohlo by vás zaujímať