Stres, často skloňovaný výraz a ešte viac prežívaný stav v našom rýchlom uponáhľanom spôsobe života. Stal sa bežnou súčasťou každého dňa, je všade prítomný vôkol nás. Pravdou však zostáva, že istá dávka stresu je dôležitá pre naše lepšie fungovanie. Horšie je, ak stres prerastie cez našu hlavu a je ho viac, ako treba. Vtedy má škodlivé účinky na naše zdravie a psychiku. V tomto prípade je dobré sa naučiť bojovať so stresom zdravo a účinne zároveň. Na výber je množstvo cvičení, ktoré sľubujú úľavu od stresu. V článku si predstavíme niektoré z nich a uvedieme aj prírodné lieky na upokojenie a proti stresovým stavom, ktoré sú dnes dostupné na trhu. Stres má dve strany mince. U niekoho pôsobí podnecujúco a podporuje výkon a aktivitu, no z dlhodobého pohľadu to nie je najlepší spoločník. Stres zhoršuje imunitu čiže obranyschopnosť nášho organizmu a pod jeho vplyvom sa z nás stáva nervózny a výbušný jedinec. Existujú rozličné spôsoby a metódy, ako premôcť stres, ako napríklad dýchanie zhlboka, meditácia, joga, športovanie. Ak by nepomohli tieto spôsoby, sú na trhu k dispozícii aj prírodné bylinné výživové doplnky v tabletkách (prírodné lieky na depresie a stres). Tieto sa osvedčili v situáciách, ak máme veľa povinností v práci, či v osobnom živote. Najskôr si predstavíme niektoré z účinných techník a cvičení na odbúranie stresu, ktoré zvládne skutočne každý aj doma, či počas pracovnej doby v práci ...

Urobte si prestávku

Stačí hoc aj päť minút, aby ste sa zastavili a urobili si prestávku. V rámci nej sa zámerne zacieľte len na seba. Pozorujte, aký je to pocit, ak idete a len tak vôkol vás prúdi vzduch. Preciťujte, ako nohy klesajú k zemi pri chôdzi, vychutnávajte si každý kúsok jedla vo vašich ústach. Pokiaľ prežijete chvíľky len v prítomnosti a budete sa sústrediť iba na svoje zmysly, oslobodí to vaše myšlienky z minulých čias a možné starosti o blízku budúcnosť. Premena takýchto vzťahov je síce dlhodobý proces, avšak efektívny spôsob na odbúranie stresu a stresových stavov.

Dýchanie zhlboka

Skúste aj túto druhú techniku na odbúranie stresu. Urobte si prestávku aspoň na pár minút a sústreďte sa na svoje dýchanie. Sadnite si vzpriamene, potom zavrite oči a ruku si dajte na brucho. Pomaličky sa nadýchnite nosom a okúste, ako dych cirkuluje cez brucho až k hlave. V zásade platí, že dýchanie zhlboka znižuje stres na minimum vďaka tomu, že eliminuje krvný tlak a srdcovú frekvenciu.

Zdravá meditácia

O meditácii sa popísalo už toho veľa, rovnako aj my sme si nie raz spomenuli túto zdraviu prospešnú aktivitu. Nájdite si pár minút na túto činnosť každý deň a uvidíte, ako vám meditácia pomôže znížiť napríklad strach a depresiu. Viaceré odborné štúdie sa zhodujú na tom, že meditácia každý deň premieňa takzvané neuronálne dráhy v mozgu, čoho výsledkom je odolnejší jedinec voči stresovým stavom a stavom úzkosti a depresiám. A ako môže vyzerať tá vaša ľahká a zdravá meditácia? Je to jednoduché. Posaďte sa vzpriamene na stoličku, zavrite oči, sústreďte sa na svoj hlas a opakujte si pozitívnu vetu (potichu alebo nahlas). Tou vetou môže byť napríklad "Dnes sa cítim dobre a príjemne ...", "Som uvoľnený, odpočívam a naberám novú energiu ...". Následne dajte jednu ruku na brucho a usilujte sa zladiť hovorenú vetu s vašim dychom. Zabudnite na všetky rušivé elementy vôkol vás a sústreďte sa len na samotnú meditáciu. Nič iné vás teraz nezaujíma, len relax, odpočinok spojený s meditáciou.

Prírodné lieky na depresie a stres

V prípade, že pociťujete únavu, skľúčenie od depresie či stresu, ste bez energie alebo vás trápi iné ochorenie a vyššie popísané cvičenia nezaberajú, skúste ešte prírodné lieky na depresie a stres. Tieto vám pomôžu byť opäť zdravší, psychicky v pohode, s dobrou náladou a plní energie. Takýmto prírodným liekom na depresie a stres je napríklad aj Ženšen pravý v tabletkách. Je dobré ho užívať predovšetkým na elimináciu stresu. Okrem iného zlepšuje erekciu, zvyšuje hladinu testosterónu v krvi, podporuje menštruačný cyklus u žien a rovnako skvalitňuje intímny život u mužov a žien. Ženšen pravý nemá žiadne vedľajšie účinky na telo.