Orechy bezpochyby patria k najzdravším potravinám na celom svete. Istou americkou štúdiou sa dokázalo, že ich pravidelná konzumácia podporí ľudský život o desať rokov. Znie to neuveriteľne, ale je to tak. Odhaľte a spoznajte s nami, ako si jednak predĺžiť život s orechami a v čom je možné nájsť ich neobyčajnú silu.

Nielen pestrá výživová hodnota ...

    V prvom rade je tomu tak, pretože orechy majú pestrú výživovú hodnotu. Sú významnými najzdravšími prírodnými potravinami a okrem toho majú v sebe veľa užitočných živín. Všetky orechy sú bohaté na vitamín E, navyše mandle obsahujú veľa vitamínu B, kešu orechy predovšetkým vitamín A. Okrem toho sú orechy vzácne aj na prísun lecitínu, kyseliny listovej a prospešných bielkovín. Orechy sa podieľajú aj na znižovaní cholesterolu, pretože obsahujú látky s názvom fytosteroly.

Veľa minerálnych látok ...

     Orechy sú bohaté i na minerálne látky, ako napríklad horčík, draslík, selén a vápnik. Vlašské orechy okrem toho obsahujú aj veľa zinku, železa a fosforu. Nemožno zabudnúť ani na vysoký obsah antioxidantov, konkrétne flavonoidy, resveratrol a karotenidy. Snáď z veľkého množstva orechov práve mandle majú najlepšiu výživovú hodnotu pre zdravie. No netreba podceňovať aj zvyšné orechy, a to najznámejšie vlašské orechy, arašidy, pistácie, para orechy, lieskovce, kešu orechy, jedlé gaštany, píniové orechy, kokosové orechy a makadamové orechy.

Tak málo a taká sila ...

     Stačiť vám bude iba malá hrsť orechov denne a predĺžite si život o niekoľko rokov (vraví sa že aj o desať). Dokazujú to mnohí odborníci a výskumníci z Ameriky, konkrétne z Harvardskej školy. Na základe štúdie, ktorú títo pracovníci vypracovali, ľudia konzumujúci každý deň hrsť orechov, mali až o 20 % nižšiu pravdepodobnosť, že počas nasledovných 30 rokov zomrú. Na uvedenej štúdii sa zúčastnilo 120 tisíc ľudí a sledovaní boli po dobu 30 rokov.

   Rovnako títo ľudia mali v menšom počte iné príznaky chorôb, týkajúcich sa predovšetkým srdca, vysokého krvného tlaku, obezity a vyššieho cholesterolu.  Podotýkame, že podmienkou dlhého života bez príznakov chorôb je nie iba jedenie orechov, ale aj pravidelný aktívny život, pohyb a cvičenia. Popritom je potrebné jesť pestro a zdravo (vďaka ovociu a zelenine).

   Ak teda túžite žiť zdravo a dlhšie, môžete to skúsiť aj s orechami plus ďalšími aktivitami, ktoré vám v tomto cieli môžu pomôcť.