poznate-spravnu-rychlost-akou-by-ste-mali-jest

Týka sa to aj vás? Neviete alebo iba nemáte čas kvôli práci sa v pokoji najesť? Dnešná rýchla doba je charakteristická aj tým, že ľudia sa neustále niekam ponáhľajú. Nemajú na nič čas a to platí aj v prípade konzumácie raňajok, obeda, či večere. Myslite ale na to, že to nie je správne a ani zdravé. Zmeňte to čím skôr, pokiaľ je ešte čas, pretože ak to nezmeníte, privolávate si problémy napríklad so žalúdkom. Nehovoriac o tom, že vystavujete svoje telo neustálemu stresu, ktorý neprospieva ani jednému orgánu vo vašom tele.

Rýchlosť konzumácie potravy je dôležitá

Možno sa budete čudovať, ale je nesmierne významné, akou rýchlosťou sa stravujete, čiže prijímate do tela stravu a tekutiny. Uvedomte si, že pokiaľ spomalíte, všetko bude lepšie. Predídete tak nepríjemným chorobám, posilníte navyše svoje zdravie a pomôžete aj celému stravovaciemu a životnému tempu. Pravdou zostáva, že jedlo síce jete len pár minút, no i tento čas môže mať veľký vplyv na vaše celkové zdravie. Je to na vás, či túžite niečo zmeniť alebo nie vo svojom zabehnutom stravovacom, respektíve životnom cykle. Ak stále váhate, ponúkneme vám naše tipy, prečo je lepšie zmeniť rýchlosť stravovania.

Lepšie vychutnanie jedla

Je to už raz tak. Ak jedlo hlcete a rýchlo jete, nemáte ani čas si jeho chuť dokonale vychutnať. Bohužiaľ, je to dennodenná rutina u väčšiny zamestnaných ľudí. Ak sa vám neudrží potrava dlhšie v ústach, nemáte šancu si ju lepšie a dôkladnejšie vychutnať. Je jedno, čo budete jesť (či niečo zdravšie alebo kalorickejšie), pokiaľ nespomalíte, nebudete cítiť tú pravú chuť a budete stále hladní. Ak však svoje tempo spomalíte, budete mať pocit, že cítite všetku výbornú chuť a navyše zo samotného jedla príde do žalúdka menej potravy.

Nižšia telesná váha

Ako je to možné? Viacerí odborníci potvrdili, že tí ľudia, čo jedia pomalšie, prijímajú aj menšie množstvo kalórií. Hlavnou príčinou, prečo je to tak, je fakt, že mozog registruje plný žalúdok asi približne po 20 minútach od zjedenia stravy. Jednoducho, ak jete príliš rýchlo, nestíhate si uvedomovať, že ste už dávno boli najedení. Telo si pýta viac a to je problém. Ak budete jesť , jedlo si tak budete vychutnávať a vy na základe signálov z mozgu rýchlo pochopíte, že máte skutočne dosť.

Potreba oddychu a relaxácie

Okrem iného, doprajete si aj oddych a relaxujte. Vedzte, že pokojnejším jedením bojujete proti častému stresovému stavu. Navyše mnohí dokážu pri jedle úplne vypnúť a tým si aj dostatočne oddýchnu od denných povinností a problémov.

Zlepšenie trávenia

Pomalším jedením lepšie požujete samotnú stravu a tým bude vaše trávenie efektívnejšie. Nezabúdajte, že trávenie sa začína už v ústach. Čím viac jedlo požujete a ponecháte dlhšie v ústach, tým menej práce bude mať s trávením váš žalúdok. Iba takto predídete k doposiaľ častým tráviacim problémom.

Čo dodať na záver? Veríme, že sme vás dostatočne inšpirovali k tomu, aby ste si pri najbližšej konzumácii jedla uvedomili, že bude lepšie zjesť jedlo pomalšie, ako ho iba rýchlo nahádzať do úst a pokračovať v práci. Pomôžte nielen svojmu žalúdku, ale aj celkovému zdraviu. A to je už veľká motivácia urobiť niečo pre seba.