novodobe-klamstva-zdravej-stravy

Dnes to už nie je také jednoduché, že všetko čo je označované ako zdravé, musí byť zákonite aj zdravé. Mnohí by o tom vedeli rozprávať. Musíme dávať pozor a rozlišovať, čo je skutočne a reálne zdravé a čo nie. Dnešný trh s potravinami je preplnený a objavuje sa na ňom čoraz viacej takých potravín, ktoré so zdravím nemajú nič spoločné. V našom článku sa pokúsime priblížiť a odhaliť podľa nás tie základné klamstvá „podfuky“ týkajúce sa zdravej stavy, či výživy. Tak ako to teda v skutočnosti je? Čítajte nás a dozviete sa viac.

Minerálne vody každý deň …

Nie je to pravda, že minerálku musíte piť každý deň. Práve naopak. To čo je pravda je, že nie je dobré piť každý deň rovnaký druh minerálnej vody. Telo si vyžaduje každý deň viaceré minerálne látky pre správne fungovanie, nie iba jeden druh. Nemôžete sa zakaždým orientovať podľa toho, čo je práve v akcii v obchodnom dome. Musíte brať ohľad na potreby svojho tela. No aj tak pozor na to, aby ste určitú optimálnu hladinu minerálnych látok neprekračovali. Tak ako je nebezpečným nedostatok minerálov, nebezpečným zostáva aj prekročenie povoleného množstvo minerálnych látok v rámci jedného dňa.

Vyšší cholesterol ubližuje srdcu …

Žijete v domnienke, že pokiaľ budete uprednostňovať stravu bohatú na mastné tuky, budete zaťažovať svoje srdce oveľa viac a všetko bude spieť iba k jednému, k vznik infarktu myokardu. Ale nie vždy to tak musí byť. Takéto odborné zistenie pochádza však iba z niektorých krajín, kde sa nebral do úvahy zvyšný okolitý svet a krajiny. Všetko nakoniec vždy závisí a bude závisieť od stravovacích zvykov toho ktorého štátu. V súčasnej dobe sa mnohokrát zabúda prezentovať iná závažnejšia informácia: „Kyseliny pridávané do nízkotučných potravín sú oveľa viac škodlivé ako ktorékoľvek mastné jedlo“. Vedeli ste to? Ak nie, vedzte, že skutočne je to tak. Ale tým nechceme povedať, aby ste oddnes jedli výlučne len mastnejšie jedlá a pokrmy. Môžete ich jesť, no samozrejme ako to býva pri takomto druhu jedál zvykom, radšej vždy s mierou!

Tmavé pečivo je zdravšie …

Určite to poznáte aj vy. Možno sa týmto faktom riadite pri kúpe pečiva aj vy, že všetko tmavé je zákonite aj zdravé. No pozor, nie všetko tmavé musí byť aj zdravé. Zdravým pečivom je predovšetkým viaczrnné a celozrnné pečivo. Nie to, čo je prifarbené potravinárskym karamelom alebo opraženým obilím. Vždy na to pamätajte, ak kupujete pečivo v supermarketoch, aby ste nakoniec nekupovali a nekonzumovali skôr nezdravé ako zdravé pečivo.

Iba zelenina na tanieri …

Zelenina je síce zdravá, ale jesť ju deň čo deň nemusí byť to najlepšie riešenie. Vaša hmotnosť pôjde určite nadol, ale telo nedostane to, čo potrebuje pre svoje správne fungovanie. Preto by ste si mali vždy dopriať pestrejšiu stravu, aby sa vám telo poďakovalo, nie robilo naprieky. Pamätajte si: Pestrá strava je základ a neuprednostňujte iba jeden typ potravín, pretože ste sa o tom dočítali v novinách, či v médiách. Istý čas to môže fungovať, napríklad v rámci pravidelnej očisty svojho tela. Ale nie ako dennodenný rituál!

Pravidelná strava nadovšetko …

Aj áno, aj nie. Jesť môžete aj jeden, či dvakrát za deň a je to zdravé? Určite nie. Mali by ste jesť pravidelne a s prestávkami najviac dvoch hodín. Vždy sa usilujte rozdeliť svoje denné dávky pokrmu na minimálne päť dávok. Súhlasíme s vami, že to môže byť náročné v dnešnej modernej a rýchlej dobe ustrážiť si presný čas na stravovanie. No ale život je o zmene a o skúškach. Vždy sa dá niečo zmeniť, len musí každý začať od seba a následne aj vydržať v tom, čo začal.

Rada na záver …

Nikdy nejedzte, až keď vám škvŕka v bruchu. Radšej sa najedzte skôr ako neskôr, pretože k bolesti v bruchu sa môžu postupne pridružiť ďalšie, napríklad tupá bolesť hlavy, migréna, či iné. Každé telo potrebuje dopĺňať energiu a to pravidelne. Držíme vám palce vždy sa správne zorientovať v dnešných často nových prefíkaných klamstvách týkajúcich sa čoraz častejšie aj našej stravy a výživy.