Čím viac sa blíži jeseň, o to viac nám budú chutiť. Práve teraz dozrievajú tekvice v záhradách, ktoré sú plné chutných a zdravých tekvicových semien. Už samotná tekvica je výborným diétnym a zdravým jedlom.

Tekvicové semiačka a ich „nemalé“ účinky...

Tekvicové semiačka pomáhajú liečiť žalúdočné ťažkosti. Pokiaľ by ste mali problémy ako nepríjemná reuma, nadváha, srdcové ťažkosti, či diabetes, tekvicové semienka vám zaručene pomôžu. Tuk nachádzajúci sa v semiačkach je najvýznamnejším rastlinným tukom, aký poznáme. Až 80 % mastných kyselín je nenasýtených! Práve tieto viackrát nenasýtené kyseliny sú pre ľudské telo veľmi dôležité a je potrebné, aby ste ich pravidelne dopĺňali. Nehovoriac, ako sú dôležité v rámci plnohodnotnej výživy. Tvoria významnú zložku pre tvorbu dôležitého vitamínu D, hormónov bunkových stien. Vďaka prospešnej kombinácii mastných kyselín je tekvicový tuk nesmierne ľahko stráviteľný. Veľmi prospešná látka phytosterín sa v tekvicových semenách vyskytuje tiež a v oveľa väčšej miere. Z toho dôvodu sú semená tekvice účinnými v boji proti bolestiam prostaty a zlému cholesterolu v krvi.

Tekvicové semiačka plné aminokyselín...

Okrem doteraz uvedených kvalitných tukov (esenciálne-mastné kyseliny Omega 3 a Omega 6), tekvicové semiačka disponujú aj širokým spektrom kvalitných aminokyselín (z nich asi štvrtinu vytvárajú veľmi prospešné proteíny). Semená obsahujú jeden z najbohatších zdrojov aminokyseliny tryptofan. Táto látka dokáže ovplyvniť náladu človeka, dobrú i zlú, pozitívnu aj negatívnu. I to je dôvod, prečo zaradiť zdravé tekvicové semená do svojho jedálnička.

Tekvicové semiačka bohaté i na minerálne látky...

Ak by sa vám málilo, môžeme spomenúť aj to, že obsahujú množstvo minerálnych látok. Jedná sa najmä o látky draslík a selén. Draslík je známy tým, že má silný močopudný vplyv. Selén je dôležitý aj z lekárskeho pohľadu, pričom sa podieľa na liečení problémov močových ciest. Rovnako nezabudnime aj na vitamíny vitamín Evitamín B. Vitamín E je dôležitý predovšetkým v prípadoch liečby srdca a ciev, rovnako pri problémoch so svalmi, u tehotných žien odstraňuje skorý pôrod. Dobré je spomenúť aj výskyt vitamínov skupiny B (okrem vitamínu B12) a vitamín B17, ktorý sa osvedčil v boji proti nádorom.

Tipy na konzumáciu tekvicových semiačok...

Mali by ste denne zjesť minimálne za hrsť surových tekvicových jadierok. Rovnako si ich môžete pridať do taniera ovsených vločiek, posypať si nimi môžete domáce pečivo, či iba tak si ich nasypte do zeleninového šalátu. Dobrým typom je ich spražiť na ohni s kvapkou oleja a následne jemne zasoliť a usušiť v rúre. Výborná výživná slaná pochúťka, ktorú zaručene všetci poznáte.