navod-ako-prezit-jesen-bez-choroby

Je to tak, máme tu jeseň. Rána a večery sú chladnejšie. Typické sú veľké výkyvy teplôt, čo nie je ničím príjemným a prospešným pre naše telo. Samotné zdravie začína byť podlamované. Chladnejšie počasie a nižšie teploty značia vyššie riziko prechladnutia. Čo robiť, aby sme znížili vyššie riziko ochorenia a nákaz? Dozviete sa viac v ďalšej časti článku.

Stravovanie, výživa

Je dôležité v takomto prípade začať brať vážne predovšetkým stravovanie, respektíve výživu. V prípade nezdravšej formy stravovania v podobe vyprážania sa usilujte samotné vypražené jedlo dokonale odmastiť a zbaviť prebytočného tuku. Alebo sa pokúste obmedziť samotné vyprážanie na minimum.

Zdravé zeleninové šaláty

Vždy si dajte k jedlu ako prílohu zdravý šalát. Aj keď je pravdou, že hlavná sezóna zeleniny na šaláty je už za nami, v každom ročnom období nie je problém si zadovážiť zdravú zeleninu z obchodov alebo trhov. Zeleninové šaláty nepodceňujte a zaraďujte ich pravidelne do svojho jedálnička, obzvlášť v chladnejšom období.

Cesnak a cibuľa

Doprajte si aj jedlá obohatené a ochutené cesnakom, ktorý podporí celkovú obranyschopnosť vášho organizmu. S podobnými účinkami je vám k dispozícii aj cibuľa, ktorá navyše disponuje vysokou dávkou vitamínu C.

Pitný režim nadovšetko

Rozhodne by ste nemali zabúdať na pravidelný pitný režim. I keď sú horúčavy za nami a vaše telo si bude pýtať menej vody, nesnažte sa vodu príliš obmedzovať. Ak to budete robiť, telo vám dá samo najavo, aká dôležitá je preň voda. Minimálne 2 litre čistej vody za deň vášmu telu neuškodí, skôr pomôže a to aj v tomto chladnejšom období. Ak by vám aj náhodou v chladnejšom počasí nechutila čistá studená voda, vždy je riešenie. Siahnite po teplejšom bylinkovom čaji napríklad s príchuťou žihľavy, či lipy.

Nezabúdajte ani na vitamíny

Už snáď netreba ani pripomínať, aký majú význam samotné vitamíny pre celkové zdravie. Môžeme opäť pripomenúť, že je dôležité zvýšiť dávku vitamínov práve v tomto jesennom čase. Vitamín C je odjakživa odporúčaným vitamínom, ako aj B komplex. Ak uprednostňujete čerstvé ovocie a zeleninu, nemôžete urobiť nič lepšie pre svoje telo a samotnú celkovú obranyschopnosť.

Hýbte a otužujte sa

Buďte fit vďaka jesenným športom a tiež aj otužovaním. Existuje veľa športov, ktoré si môžete dopriať aj v chladnejšom jesennom počasí. Od behu, cez tenis, futbal, atď. . Možností je veľa a na výber má skutočne každý, pokiaľ má záujem niečo urobiť pre svoje zdravie. Ak by ste nevládali robiť žiadny šport, stačí, ak sa budete viac hýbať, no v rýchlejšom tempe napríklad po schodoch.

Rovnako skúste začať s otužovaním svojho tela. Možno to vyznieva ako vtip v tomto chladnejšom období, ale na druhej strane zdravie je prvoradé a čo by ste preň nespravili, že? Skúste si pravidelne ráno
umyť tvár studenšou vodou alebo si doprajte chladnejšiu sprchu, ako doposiaľ. Pravidelným otužovaním si zosilníte svoju imunitu a jednoduchšie prekonáte prechod z teplejšieho na studenšie obdobie.

Relaxom ku zdraviu

A čo dodať na záver nášho článku? Nezabúdajte na dostatok oddychu a relaxu. Samotné jesenné obdobie je na to priam stvorené. Príroda je nádherne sfarbená, takže prechádzky po čerstvom vzduchu sú a budú výborným tipom na relaxáciu. Prekonajte svoj dennodenný stres pravidelným oddychom a odpočinkom. Iba takto dokážete posilniť svoje celkové zdravie a obranyschopnosť i v chladnejšom období. Okrem iného môžete využiť aj služby maséra. Skúste navštíviť oddychové centrum, wellness centrum alebo si jednoducho odpočiňte v pokoji domova so svojimi blízkymi. V neposlednom rade sa usmievajte, pretože smiech lieči a smiechom si pestujete zdravie. Rovnako buďte v spoločnosti len pozitívnych ľudí.

Áno, jednoducho sa nám o tom píše, no život je v skutočnosti oveľa náročnejší. Pokúste sa praktizovať aspoň niektorý z našich tipov a rád a zaručene nebudete ľutovať, pretože jeseň prináša okrem krásnej sfarbenej prírody i tú menej príjemnú situáciu, ktorá sa týka práve chorôb a vírusov. Predíďte im, pokiaľ je čas a myslite na včasnú prevenciu.