imunita

Bez fungujúceho a zdravého imunitného systému nedokážeme fungovať ani krátky čas. Zdravá imunita u každého z nás je nesmierne dôležitá, najmä čo sa týka bezproblémového prežitia, napríklad náročnejšieho prechodného obdobia. Tým, že má naše telo dokonalú imunitu, dokáže lepšie odolávať rôznym vírusom, baktériám, dokonca si vie lepšie poradiť aj s nádorovými bunkami v tele. Ak nebudeme mať v poriadku obranyschopnosť, môžeme na to tvrdo doplatiť. Imunitu je preto potrebné dostatočne podporovať. Dá sa to rôznou formou, my si povieme viac o prírodnej forme podpory imunity.

Čo je to imunita?

Bez dokonalej imunity respektíve imunitného systému by sme nedokázali prežiť, respektíve žilo by sa nám veľmi ťažko. Nebezpečné vírusy, baktérie, parazity, plesňové ochorenia, či toxíny sú všade vôkol nás a ak by sme boli bez zdravej imunity, zostali by sme nechránení pred všetkými týmito látkami.

Našu imunitu vytvára systém orgánov, buniek a protilátok v našom organizme. Takýto súbor, ktorý existuje v spojitosti s nervovým, tráviacim, pohybovým a kardiovaskulárnym systémom, potom zaisťuje celkovú ochranu pred cudzími škodlivými zárodkami buniek. Hlavnou funkciou imunity je zabezpečovať rovnováhu vnútorného prostredia organizmu. Toto je spôsob, ako môže bez väčších problémov fungovať ľudské telo. Pokiaľ však dochádza k oslabovaniu imunity, každý z nás je vystavený väčšiemu riziku vzniku chorôb.

Čo však môže pomôcť nášmu imunitnému systému? Ako ho prirodzene posilniť? V ďalšej časti tohto článku si povieme viac k tejto problematike.

Imunitný systém, čo pomôže? Ako ho prirodzene posilňovať a podporovať?

Ak si chceme posilniť respektíve naštartovať imunitu, v prvom rade je potrebné primerane upraviť svoju výživu čiže každodennú stravu) Okrem toho je potrebné eliminovať stresové stavy a stavy úzkosti spojené s depresiami. V neposlednom rade pomáha aj otužovanie.

Otužovanie

V tomto prípade si povieme viac o telesnom otužovaní, v rámci ktorého dochádza ku kvalitnejšej obrane pred infekciami z nachladnutia. Pomocou otužovania docielime pokles infekcií a rovnako sa zlepšuje aj samotné liečenie ochorení. Otužovaním sa vo všeobecnosti skvalitňuje prekrvenie orgánov a samotné prekrvenie kože je pravidelnejšie a vyváženejšie. V tomto smere je dôležité začať postupne s otužovaním. Každý z nás najlepšie vie, na čo má a čo je už pre neho extrém. Otužovanie môže prebiehať najčastejšie napríklad v saune, kúpeľoch, v rámci striedavého kúpania alebo aj v rámci extrémnejšieho “ľadového” kúpania.

Telesná aktivita

O význame pravidelného športovania sme si už toho popísali aj v našom magazíne pomerne dosť. Čo sa týka posilnenia imunity, rozhoduje pravidelnosť a nie úroveň športovania. Ideálnou telesnou aktivitou je pravidelný beh, rýchla chôdza, plávanie, jazda na bicykli, ako aj dlhšie prechádzky v lese alebo prechádzky po čerstvom vzduchu.

Okrem vyššie spomenutých aktivít pre posilnenie a naštartovanie imunity, je potrebné dbať aj na pravidelný a väčší prísun vitamínov, enzýmov, probiotík a ďalších látok. Tento spôsob platí tak pre dokonalú imunitu nás dospelých, ako aj pre zlepšenie imunity detí. Takéto látky je dnes možné dopĺňať pravidelne do svojho tela, hoc aj každý deň, najlepšie vo forme prírodných výživových doplnkov v tabletkách.

Vitamíny a prospešné látky na posilnenie a oživenie imunity

Na to, aby ste si čo najlepšie a najúčinnejšie naštartovali a posilnili váš imunitný systém, odporúčame nasledovné:
Užívať viac vitamínov, predovšetkým vitamín C.

Prijímať viac omega 3 a 6 mastných (polynenasýtených) kyselín (sú obsiahnuté predovšetkým v rybom mäse).

Konzumovať viac “živých” baktérií – nájdete ich v probiotikách, ako aj v kvasených výrobkoch, napríklad v kyslej kapuste alebo mliečnych výrobkoch, ako je kefír, cmar, acidofilné mliek…

Prijímať aj betaglukány vo väčšom množstve – jedná sa o prírodné polysacharidy, najviac ich je napríklad v hlive ustricovej.

Mohlo by vás zaujímať