Niektoré ženy rozoznáte jednoducho: podľa ich vône. Mnohé sú verné svojej značke obľúbeného parfumu aj po celý svoj život. Čomu vďačia parfumy za svoju obľubu a prečo sa niektoré vône stávajú rokmi legendami? Zvučné meno výrobcu, dokonalý flakón alebo honosná reklama všade, kam sa pozriete, na to nemusia stačiť. Je niečo, čo ikonické a najpredávanejšie parfumy oddeľuje od ostatných: správna kombinácia ingrediencií. Je to to, čo lahodí našim zmyslom a dostáva sa z nosa priamo “pod kožu”. Pozreli sme sa preto, čo obsahujú tie najpredávanejšie.

Prečo vlastne používame parfumy?

Vôňa môže vzbudiť alebo vyvolať ženskosť, zmyselnosť, exotickosť, vďaka nej sa môžeme cítiť sebavedome alebo ňou dokážeme prilákať opačné pohlavie. Odzrkadľuje štýl aj spôsob myslenia žien po celom svete. Dokáže o žene vypovedať viac, dokonca aj bez toho, aby čokoľvek povedala. Parfum je teda doplnkom, ktorý má obrovskú silu. Hovorí totiž vlastnou rečou.

Takto sa začala éra “nových vôní”

Jeden z najznámejších a najpredávanejších parfumov vôbec - Chanel č. 5, bol prvým parfumom, ktorý kombinoval viacero vôní v čase, keď vonné látky normálne obsahovali vôňu jedného kvetu. Bola to prvá vôňa vytvorená pomocou revolučných techník alchýmie. Vanilka, ruža a jazmín ho robia tým, čím je. Onedlho oslávi 100 rokov odkedy uzrel svetlo sveta, avšak na popularite mu vek ani trochu neuberá. Chanel č.5 sa stal prvým parfémom, ktorý získal reklamný čas počas Super Bowl.  Múzeum moderného umenia v New Yorku vyznamenalo parfum v roku 1959 a Andy Warhol ho zvečnil vo svojom diele. Pritom sa za necelých od roku 1921 jeho jednoduchý flakón takmer vôbec nezmenil.

Hlava, srdce, základ

Tieto tri slová ste v spojitosti s parfumom už určite počuli. Je to to, čo parfum tvorí:   • hlava - tú tvoria zložky, ktoré cítite ihneď po aplikácií • srdce - jednotlivé zložky pocítite neskôr, avšak dlhšie   • základ - sú tie zložky, ktoré cítime najdlhšie

Zmes najobľúbenejších vôní

Citrusy a jablko

Dlhodobo jedna za najpredávanejších vôni na Slovensku - Dolce Gabanna - Light Blue, obsahuje kombináciu citrusov a jablka. Vďaka sviežim ovocným tónom si získali obľubu aj ďalšie vône, ktoré majú podobný charakter, napríklad afrodiziakálny parfum Zerex Desire.

Jazmín a ruža

Tieto dve vonné zložky tvoria základ najslávnejších parfumov vôbec, aj spomínaného Chanel 4. Doplnené o ďalšie zvodné ingrediencie, ako napríklad kaktusový kvet, ich môžeme objaviť tiež v najpredávanejších parfumoch u nás: Hugo Boss - Ma Vie. Týmto zložením sa môže popýšiť aj vôňa Zerex Sensual.

Kvetinovo-drevité sladšie tóny

Jemná kvetinovo-drevitá vôňa s medovo-sladkým podtónom predstavuje štýl elegantnej dámy. Jedným z najpredávanejších predstaviteľov tejto kombinácie je parfum Paco Rabanne - Million Lady. Verziou s obsahom podobných prírodných afrodiziák pôsobiacich príťažlivo na opačné pohlavie je aj Zerex Destiny.

Zaujímavé fakty o parfumoch

Vedecky je podložený fakt, že parfumy v nás vzbudzujú emócie. Vďaka vôni sa dokážeme cítiť mladšie, uvoľnenejšie alebo plní energie  V roku 1920 bol vytvorený parfum s nezvyčajnou vôňou - slaniny, ktorá obsahovala 11 esenciálnych olejov a vôňu samotnej slaniny  Vôňu Calvin Klein Eternity stelesňuje americkú rodinu a bola vytvorená ako pocta manželstvu Calvina Kleina    Rovnaká vôňa môže voňať rôzne u dvoch ľudí. Keď sa parfum aplikuje, môže sa miešať s “chémiou pokožky”. Pot, prostredie a dokonca aj vaša strava môže hrať obrovskú úlohu v tom, ako budete v konečnom dôsledku voňať. Prečítajte si aj: 10 zaručených rád, ktoré vám uberú na veku elasticita pevnosť pokožky