Kalória ako kalória, pomyslíte si. Existujú však jedlá, ktoré pôsobia ako prirodzený spaľovač tukov?

Každé sústo, ktoré počas dňa príjmeme, dokáže pozitívne alebo negatívne ovplyvniť naše spaľovanie. Vďaka ktorým jedlám dokážeme spáliť viac alebo ktoré z nich sa postarajú o to, že nebudeme cítiť hlad? Je to vôbec možné?

Metabolizmus ovplyvňujeme MY

Určiť za vinníka nedostatočného spaľovania tukov náš pomalý metabolizmus je pomerne alibistické. Podľa prestížnej Mayo Clinic je dôležité, koľko jete a pijete spolu s tým, koľko fyzickej aktivity vynalolžíte. To sú veci, ktoré v konečnom dôsledku určujú vašu hmotnosť.

Spaľovače tukov podporené vedou

Vajcia

Aj keď majú povesť potraviny, ktorá zvyšuje cholesterol a upcháva cievy, tento mýtus bol vyvrátený a uvedený na pravú mieru.

Vajíčka obsahujú množstvo prospešných látok, ktoré zdraviu napomáhajú. Majú v sebe napríklad veľké množtvo bielkovín, ktoré prispievajú k pocitu plnosti na dlhší čas. Vďaka tomu nesiahnete po niečom malom hodinu po raňajkách. Potvrdzuje to aj štúdia uskutočnená vedcami z Univerzity Saint Louis.

Ryby a morské plody

Nedostatočná činnosť štítnej žľazy je častou príčinou toho, že náš metabolizmus nepracuje optimálne. Dôvodom býva aj nedostatok jódu. Ten však obsahujú vo veľkom množstve ryby a “dary mora”, ktoré môžeme konzumovať na milión chutných spôsobov. Navyše,nachádzajú sa v nich aj prospešné omega 3 mastné kyseliny, množstvo bielkovín, vitamín D a minerály, čo z nich robí skvelú možnosť, ako zdravo spaľovať.

Štúdia austrálskych vedcov skúmala vplyv konzumácie rýb u pacientov s nadváhou. Zistili, že samotné ryby nezlepšujú hladiny glukózy alebo inzulínu, ale konzumácia rýb priniesla významné zlepšenie všetkých metabolických parametrov. Začlenenie rýb do svojho jedálnička má preto svoje opodstatnenie.

Zelený čaj

Je to jeden z najzdravších nápojov na svete. Má v sebe obsiahnuté zlúčeniny, ktoré pomáhajú spáliť tuk vďaka procesu s názvom termogenéza. Ide o proces, pri ktorom vaše telo spaľuje kalórie a “vyrába” teplo. Obsahuje tiež kofeín je dobre známy stimulant, o ktorom sa zistilo, že pomáha pri spaľovaní tukov a zlepšuje výkon.

Efekt pitia zeleného čaju skúmali čínski a japonskí vedci prostredníctvom štúdie u ľudí s nadmerným množstvom podkožného tuku v oblasti brucha. Zistili, že konzumácia dokázala podporiť stratu tuku.

Zelená káva

Nepražené kávové zrná majú vysokú hladinu chlorogénnej kyseliny (pražením dochádza k jej úbytku). Štúdia britských vedcov naznačuje, že pomáha znížiť krvný tlak a zabraňovať ukladaniu tuku. Zelená káva má však aj ďalšie pozitívne vplyvy na organizmus a to vďaka antioxidačným účinkom.

Čierne korenie

Okrem pridania chuti do jedla vám môže čierne korenie poskytnúť niekoľko zdravotných benefitov. Konzumácia čierneho korenia môže stimulovať uvoľňovanie enzýmov, ktoré pomáhajú stráviť tuk a sacharidy. Vďaka svojej aktívnej zložke piperín pomáha zlepšiť absorpciu živín a pomáhať pri tráviacich problémoch. Potvrdzuje to aj štúdia vplyvu účinku korenín na tráviace enzýmy.

Tip

Zenvia GreenSlimFit obsahuje výťažky zo zeleného čaju, zelenej kávy a ďalšie prospešné látky podporujúce spaľovanie tukov (L-karnitín, L-vínan, garcínia kambodžská, pomarančovník horký, čierne korenie (piperín), chróm).

 

 

Viac o zelenom čaji nájdete v nasledujúcom článku: