chuť do jedla

Počas letných horúčav sa často pristihneme pri tom, že ani nemáme chuť do jedla. Prijímame tekutiny – malinovky, minerálky, smoothie a občas si zobneme niečo malé, napríklad zmrzlinu, ovocie či šalát. Vo výsledku však môžeme byť unavení a mrzutí z nedostatku živín a energie. Čo sa s tým dá robiť?

 

Ako si napraviť chuť do jedla v 3 jednoduchých krokoch

 

  1. Postarajte sa o vašu pečeň

 

Nízka chuť do jedla môže byť počas letných dní posilnená aj nedostatočnou činnosťou pečene. Dôvodom je nadbytok toxínov v pečeni, ktoré sa v nej nazbierali počas roka. Prečítajte si, ako môžete vašej pečeni dopriať rýchly detox pomocou byliniek a zdravej stravy.

 

  1. Naservírujte si sacharidy

 

Ak sa snažíte schudnúť, mali by ste sa im vyhýbať. V opačnom prípade, teda ak vás trápi nízka chuť do jedla, sú sacharidy ideálne, nakoľko zvyšujú pocit hladu. Jedlá zo zemiakov, cestovín či ovsených vločiek si pokojne doprajte aj večer. Vločky môžete skombinovať napríklad s probiotickým jogurtom a škoricou – zvyšujú apetít a ráno sa zobudíte hladní.

 

Tip: Výrazné korenie zlepší chuť jedla a zároveň podporí váš apetít. Nebojte sa pridať do pokrmov štipľavé papričky, čierne korenie či zázvor.

 

  1. Zvýšte príjem vitamínu B

 

Apetít vám zväčšia predovšetkým vitamíny B1 a B6. Sú veľmi dôležité pre deti, ktoré rýchlo rastú ako aj pre tehotné ženy. Vitamíny skupiny B zlepšujú trávenie a napomáhajú psychickej pohode.

 

P.S.: Chuť do jedla a energiu vám dodajú aj doplnky výživy na prírodnej báze, ktoré obsahujú vitamín B6. Patrí medzi ne napríklad Zenaden, ktorý naviac obsahuje vitamín C, L-tryptofán a výťažky z Medovky lekárskej, Mučenky pleťovej a Valeriány lekárskej. Zenaden prirodzeným spôsobom zlepšuje náladu, dodáva tiež energiu a vitalitu. Tento doplnok výživy je voľne dostupný online.

Mohlo by vás zaujímať