tmava-cokolada

Mávate ho často alebo ste o ňom iba počuli z médií? Hovoríme o syndróme únavy a slabosti. Veľmi účinným pomocníkom v tomto smere môže byť aj sladká dobrota a maškrta, predovšetkým tmavá čokoláda. Tá pomáha obmedzovať jednotlivé príznaky samotného syndrómu únavy. Opätovné príznaky únavy sú sprevádzané predovšetkým silnou svalovou vyčerpanosťou zapríčinenou psychickou poruchou.

Čokoláda vplýva na náladu, srdce a na krvný tlak …

Je to skutočne tak. Čokoláda s vyšším podielom kakaa ovplyvňuje uvoľňovanie serotonínu v mozgu. Ten sa podieľa na zlepšovaní nálady nás všetkých. Zároveň s čokoládou si môžete upraviť aj svoj zvýšený krvný tlak, čím priaznivo pôsobí aj na srdce a udržiava ho zdravé.

Jednoznačne „tmavá“ čokoláda …

Skúste počas jedného mesiaca zjesť približne 50 gramov tmavej čokolády. Mali by ste zaznamenať zlepšenie. Aj vedci potvrdili, že minimálne 50 gramov tmavej čokolády počas dňa zmenší únavu a slabosť. Čokoláda vie pomôcť to áno, ale nemôžete ju používať ako pravidelný nástroj liečenia.

Veľa vitamínov a minerálnych látok …

Tmavú čokoládu tvorí aj veľa prospešných minerálnych látok (predovšetkým meď, horčík, draslík, železo) a taktiež aj viacero vitamínov (od A, C, cez D až po Z).

Antioxidanty sú rovnako veľkým plusom …

Možno ste to vedeli, možno nie, tmavá čokoláda je bohatá aj na antioxidanty. O ich priaznivých účinkoch sme nie raz hovorili v článkoch aj v našom „zdravom“ magazíne. Najväčšou výhodou antioxidantov je ich účinný boj proti škodlivým látkam v tele, ktoré môžu zapríčiňovať narušenie buniek spájajúcich sa so starnutím a rakovinou.

Zdravé cievy a optimálna hladina cukru v krvi …

Tmavá čokoláda prospieva v konečnom dôsledku aj cievam. Udržiava ich zdravé a ochraňuje proti vzniku cukrovky typu 2. Prospešnými látkami v čokoláde sú aj takzvané „flavonoidy“, ktoré obmedzujú odpor tkanív proti účinkovaniu inzulínu, čo má za následok efektívne používanie inzulínu pre prospech tela v maximálne možnej miere.

Aj keď je zdravá, jedzte ju s mierou …

Na záver snáď už len jedna dobrá rada. Nemali by ste zabúdať na jedno, že i keď tmavá čokoláda patrí k zdravým pochúťkam, nemali by ste to s jej konzumáciou preháňať, ako s každou sladkou maškrtou, pretože obsahuje aj ona nielen veľa prospešného kakaa (cez 60 %), ale aj množstvo cukru a tukov. V každom prípade, môžete sa k lepšiemu zdraviu dopracovať aj so sladkou pochúťkou, len sa musíte rozhodnúť pre správny druh maškrty.