Chcete mať veľké svaly, usilovne športujete, ale výsledky sa dostavujú len veľmi pomaly? Je najvyšší čas, niečo s tým urobiť. Poradíme vám, ktoré potraviny a doplnky výživy vám pomôžu urýchliť rast svalovej hmoty.

1. Vlašské orechy

Bývate po tréningu veľmi unavení? Doprajte si po vyčerpávajúcom cvičení tieto chutné, výživné orechy, ktoré sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny – stimulujú rast svalov, znižujú cholesterol, dodávajú energiu a napomáhajú regenerácii centrálnej nervovej sústavy.

2. Špenát

Spomínate si ešte na kreslenú rozprávkou, ktorej hlavným hrdinom bol silný Pepek námorník? Áno, špenát naozaj podporuje rast svalov, vďaka obsahu prírodných steroidov. Špenátové listy sú tiež výborným zdrojom vápnika, ktorý napomáha uvoľneniu a regenerácii svalov po náročnom výkone.

3. Ženšen

Tento životabudič je ideálny doplnok výživy pre športovcov – okrem toho, že zvyšuje fyzickú výkonnosť, pomáha telu, vyrovnať sa s námahou a rýchlo obnovovať svalové tkanivo. Ak budete ženšen užívať pravidelne, budete po cvičení menej unavení, čo oceníte najmä v prípade, že s aktívnym športom len začínate.

4. Senovka grécka

Táto bylinka je skvelým zdrojom vzácnych minerálov, aminokyselín a prírodných steroidov. Podporuje rast svalovej hmoty a dodáva jej silu a pevnosť. Pomáha tiež zmierňovať následky športových úrazov (napr. zmenšuje opuchy). Dámy poznajú Senovku ako prírodný prostriedok na zväčšenie prsníkov.

5. Maca peruánska

Maca je superpotravina, bohatá na antioxidanty. Stimuluje rast svalov a zlepšuje pevnosť kostí a zubov. Maca patrí medzi adaptagény, ktoré umožňujú ľudskému organizmu ľahšie dosiahnuť stav rovnováhy. Poradí si s hormonálnymi výkyvmi a upokojí rozladenú psychiku. Maca peruánska je vhodná pre ženy aj pre mužov a zakúpiť si ju môžete online, napríklad vo forme 100 % prírodných kapsúl. Ak ste sa pred letom pustili do formovania postavy, určite oceníte dobré rady, ktoré vám pomôžu pri dosahovaní stanovených cieľov. Ako na to sa dozviete v naších ďalších článkoch o chudnutí.