letné tehotenstvo

Vlny horúčavy v lete dávajú zabrať všetkým – a tehotným dámam obzvlášť. Ak čakáte bábätko a prežívate posledné mesiace tehotenstva práve v týchto mesiacoch, pozorne čítajte ďalej. Dozviete sa, ako si môžete jednoducho spríjemniť letné dni s bruškom a uľahčiť si každodenný život.

 

Aké výhody má letné tehotenstvo?

 

Pozrime sa najprv na to, prečo je skvelé, byť tehotná práve v lete:

  • máte dostatok vitamínu D priamo zo zdroja – zo slnečných lúčov
  • môžete si dopriať množstvo čerstvého sezónneho ovocia a zeleniny
  • leto je čas dovoleniek a relaxu – spolu s vaším partnerom si môžete vychutnať tieto mesiace a utužiť váš vzťah pred veľkou zmenou, ktorá prichádza s narodením dieťatka.

 

Ako zvládnete horúce letné dni v pohode a s úsmevom na perách?

 

  1. Venujte sa len bezpečným športom

Ktoré športy sú pre vás bezpečné? Také, pri ktorých je nízke riziko pádu a úrazu. Zamerajte sa na mierne pohybové aktivity: jogu, cvičenie s fitloptou, plávanie, prechádzky… Vyhnite sa športom ako je volejbal, basketbal, tenis, potápanie, surfovanie, korčuľovanie či jazda na koni.

 

  1. Dbajte o pitný režim

Majte so sebou vždy fľašku s čistou vodou. Denne by ste jej mali vypiť minimálne 8 veľkých pohárov. Pitný režim môžete doplniť aj bylinnými čajmi alebo ovocným či zeleninovým smoothie.

 

  1. Chráňte sa pred úpalom

Vyhýbajte sa priamemu slnečnému žiareniu, najmä v čase obeda, keď je slnko najvyššie a radšej trávte čas v tieni a chládku. Ak sa chystáte na pláž, naplánujte si leňošenie na deke a kúpanie na ranné hodiny alebo podvečer. Nezabúdajte na opaľovací krém – počas tehotenstva je totiž pokožka citlivejšia a ľahšie sa spáli.

 

  1. Obliekajte si svetlé farby

V lete uprednostnite oblečenie bielej alebo krémovej farby, ktoré bude odrážať slnečné lúče a ochráni vás pred prebytočným teplom. Vaše šaty by mali byť z ľahkých, priedušných, prírodných materiálov – ideálne z bavlny, hodvábu alebo ľanu.

 

  1. Vyložte si nohy a relaxujte

 

Opuchnuté nohy trápia mnohé tehotné ženy. Riešenie je jednoduché: vykladajte si nohy, kedykoľvek je to možné. Relaxujte s vankúšom pod nohami alebo v pohodlnej hojdacej sieti. Doprajte si potraviny, ktoré pomáhajú organizmu, zbaviť sa prebytočnej vody a s ňou aj opuchov – napr. ananás, zeler, petržlen, mrkvu, citrusy, ovsené vločky… Namiesto obľúbenej kávičky si pripravte zdravý nápoj z koreňa čakanky.

 

TIP: Pestrú stravu môžete obohatiť o kvalitné doplnky výživy pre tehotné ženy, ktoré podporujú zdravé tehotenstvo. Gravital od Zenvie obsahuje vitamín C, E, D-biotín, kyselinu listovú, železo a jód, vďaka čomu znižuje riziko spontánneho potratu a predčasného pôrodu. Tento výživový doplnok na prírodnej báze je voľne dostupný online.

Mohlo by vás zaujímať