Povedzme si teraz čosi viac o vitamínoch. Ak užívate akýkoľvek vitamín dennodenne, mali by ste vedieť, že je to veľmi náročné si sám doma stanoviť diagnózu, ktorú vitamín vaše telo potrebuje. Mali by ste si spraviť krvný obraz a na základe toho aj začať užívať vitamíny. Ak sa obávate doktora a ihly, máme pre vás všeobecné odporúčanie, ak patríte do niektorej z uvedených vrstiev ľudí. Skúste sa nájsť (alebo ak sa jedná o deti, tak rozhodnite za nich) a oddnes užite ten správny vitamín, ak ste tak dodnes ešte neučinili.

Odhaľte aké vitamíny vám chýbajú

Ako prvú vrstvu uvedieme malé deti. Je pravdou, že novorodenec a batoľa prijíma všetky vitamíny z mlieka svojej matky. Samotné materské mlieko však nemá najčastejšie vitamíny D a K. Z tohto dôvodu sa tieto vitamíny podávajú matke injekčne, aby ich následne dodala aj svojmu dieťaťu. Je to nesmierne dôležité, pretože malý človiečik nie je ešte tak odolný, ako staršie dieťa voči všetkým ochoreniam a vírusom. Ak dôjde k skončeniu kojenia, deti môžu prijímať vitamíny, ktoré im chýbajú bežnou stravou. Samozrejmosťou zostáva dôkladná starostlivosť rodičov o svoje deti, inak tomu tak nebude.

Vitamín B pre budúce mamičky

Ďalšou skupinou sú tehotnédojčiace ženy. Platí, že bežne sa od týchto žien vyžaduje doplňujúci prísun vitamínov B, najčastejšie vitamínu B6, B9 (folacín), cholín, ako aj ďalšie multivitamíny. Mnohé z nich pomáhajú tomu, aby sa narodil zdravý plod a novorodenec. Preto je potrebné samotný príjem vitamínov nepodceniť a pristupovať k nemu zodpovedne.

Fajčiari pozor!

Ďalšou skupinou sú fajčiari. Samotný akt fajčenia prekáža vstrebávaniu väčšieho počtu vitamínov. Pritom ide predovšetkým o vitamín C a vitamín B9. Pre samotných fajčiarov odporúčame príjem všetkých vitamínov predovšetkým v čerstvom stave a to vo forme ovocia a zeleniny. Holdujete alkoholu?. Potom patríte do rizikovej skupiny, ktorá by sa mala snažiť o príjem vhodných vitamínov do svojho tela. Keďže ich telo je pravidelne poškodzované príjmom alkoholu (aj vo vysokých denných dávkach), je zrejmé, že týmto ľuďom bude chýbať väčšina pre život dôležitých vitamínov, od vitamínu C, cez vitamín B1, kyselinu listovú, vitamín B6 (pyridoxin) až po vitamín B2 (riboflavín).

Riboflavín pre vegetariánov

Rovnako dôležitou skupinou ľudí, ktorí by si mali dávať pozor na prísun vitamínov do svojho tela, sú jednak vegetariáni a ľudia na diéte. Vegetariáni sú tiež v ohrození, predovšetkým tí, ktorí neprijímajú vôbec mlieko a mliečne výrobky, ako aj mäso. Ich telo môže požadovať najmä vitamín B12, vitamín D, ako aj vitamín B2 (riboflavín). Ľudia na diéte s príjmom stravy pod 1 000 kilokalórií by si mali dopriať všetky multivitamíny. Samozrejmosťou zostáva aj pravidelná konzultácia a dohľad lekára nad ich telesným a zdravotným stavom, ktorý sa môže kedykoľvek radikálne zmeniť (najmä zhoršiť z dôvodu nízkeho príjmu kilokalórií pre bežné fungovanie organizmu).

Seniori

Poslednou skupinou ľudí sú seniori. Bežným javom je, že práve starší ľudia majú nízke hodnoty vitamínov a minerálov. Ich telo už nie je schopné prijímať vyváženú stravu a preto u nich vznikajú problémy s nedostatkom dôležitých látok pre ich život. Ich telo má predovšetkým nedostatok vitamínu B12, vitamínu D a tiež kyseliny listovej. Nezabúdajte, že váš eshop - zdravá medicína vám ponúka dostatok všetkých vitamínov, či už pre deti, tehotné ženy, alebo i keď fajčíte, či popíjate alkohol alebo ste už v pokročilom veku.