konzumujte-vela-masa

Ku ktorej skupine ľudí patríte vy? K tým, čo na mäso nedajú dopustiť, musia ho konzumovať každý deň, aby mali dostatok energie na úspešné zvládanie a prekonávanie denného náporu povinností, respektíve fyzickej práce. Alebo sa zaraďujete k tým, čo mäso mať nemusia v dennej strave? V nasledujúcich riadkoch nášho článku poradíme všetkým, aké zásady by ste mali dodržať pri príprave a konzumácii mäsa v rámci zdravého životného štýlu.

Mäso obsahuje veľké množstvo nenasýtených mastných kyselín, vitamínov a minerálov…

Viete, z akého dôvodu by ste mali mať mäso zaradené vo svojom jedálničku a prečo je mäso dôležité pre ľudské zdravie? V prvom rade mäso predstavuje základ pre látky, ktoré nie je možné nahradiť v plnej výške z iného zdroja. Uvedieme tie najdôležitejšie látky, ktorými sú predovšetkým nenasýtené mastné kyseliny, minerály a taktiež aj vitamíny. Z nich je významný predovšetkým vitamín B12 pre bezproblémový chod celého nervového systému (tiež metabolizmu). Ďalším je vitamín A, ktorýje nenahraditeľný v prípade zdravého rastu a vývoja ľudského jedinca. Vitamín D je nevyhnutný zase čo sa týka absorbovania vápnika a zdravia všetkých kostí a rovnako aj zubov. Mäso obsahuje aj známy koenzým Q10, ktorý je dôležitý pre každú jednu bunku v ľudskom tele. Ďalšími minerálmi v mäse sú fosfor železo, nedostatkom ktorého častokrát trpia napríklad ženy po pravidelnom menštruačnom cykle. Mäso obsahuje okrem iného aj veľa nenahraditeľných kvalitných živočíšnych proteínov rovnako potrebných pre ľudské zdravie, konkrétne k stavbe ľudského tela.

Kupujte mäso radšej od drobných chovateľov…

Možno nepovieme nič nové, ale najlepšie pre každého z nás by bolo, ak by sme mali možnosť dochovať si všetky bežné domáce zvieratá sami doma. Iba takto docielite to, že viete, čo jete, nakoľko zviera sami kŕmite, vytvárate mu podmienky na chov. Ale je to skutočne možné? Máme na to podmienky všetci? Istotne nie. No i v takomto prípade sa môžete riadiť jedným dobrým pravidlom. Kupujte a následne konzumujte mäso výlučne od drobných slovenských chovateľov. Tí si skôr dávajú záležať na vhodných podmienkach a tým pádom aj samotné mäso bude kvalitnejšie, vhodnejšie na konzumáciu a v konečnom dôsledku aj zdravšie.

Jedzte viac králičieho, morčacieho a rybieho mäsa…

A rovnako je dôležité dbať na správny výber druhu mäsa. Väčšina z nás uprednostňuje skôr červené a biele mäso bez viditeľného tuku. Lepšou voľbou by bolo uprednostniť králičie a morčacie mäso z domáceho chovu. Zabúdať by sme nemali ani na pravidelnú konzumáciu rybieho mäsa. Bravčové a hovädzie mäso by sme mali konzumovať rozumne a hlavne s mierou.

Kuracie mäso je najzdravším mäsom…

A čo kuracie mäso? Zámerne sme si ho nechali až na koniec. V zásade platí, že kuracie mäso predstavuje najzdravšiu formu mäsa. Je tomu tak preto, že má minimum nasýteného tuku. Ale aj pri kuracom mäse musíte byť opatrní, pretože v súčasnej dobe sa prelomili viaceré nepríjemné kauzy, týkajúce sa práve „nekvalitného“ kuracieho mäsa. To bolo častokrát pokazené alebo nadopované rôznymi „škodlivými“ látkami, aby vyzeralo krajšie a lepšie s cieľom upútať kupujúceho. Pritom malo ďaleko od zdravého kuracieho mäsa, ktoré je plné výživných a potrebných látok pre naše telo.

Pôvod mäsa je rozhodujúci, ako aj zdravšie varenie…

Vždy si overujte pôvod mäsa (nie iba kuracieho) a nakupujte z overených zdrojov. Tým si budete stopercentne istí, že konzumujete zdravé mäso a bude jedno, či pôjde o práve kuracie, morčacie, králičie, či bravčové. V prípade prípravy uprednostnite prípravu mäsa na vode s dávkou zeleniny, ktorá bude pokvapkaná olivovým olejom. Dobrú chuť!