Nastal ten čas, kedy ste sa rozhodli spraviť niečo aj pre seba? V tomto smere sa čoraz častejšie objavuje pojem detox respektíve „detoxikácia“ organizmu. Ak si to jednoducho preložíme, pojem detox, znamená očisťovaciu a zľahčujúcu pauzu od skôr toho nesprávneho, škodlivého, ba priam až chorobného spôsobu života.

Tipy ešte predtým, ako detox začnete...

Podstatu tvorí pôst, ktorý má za úlohu zmierniť záťaž vašej pečene, pôsobiacej ako sitko (filter), ktorá ničí všetky toxíny vo vašom tele. Tieto škodlivé látky vás obklopujú dennodenne a dostávajú sa do tela predovšetkým samotným dýchaním znečisteného vzduchu, jedlom a stravou, fajčením, pitím alkoholu, liekmi, nemožno zabudnúť ani na stresové stavy a napätie, ... . Súčasne s pečeňou sa očisťujú aj črevá, cievy, krv, obličky, pľúca, kožu a tiež lymfatickú sústavu. Ako môžete vidieť, samotná detoxikácia organizmu má blahodárne účinky na celé telo. Aby ste skutočne dosiahli najlepšie výsledky pri samotnej očiste vášho tela, mali by ste ešte predtým, ako sa pustíte do očisty, dodržať pár nevyhnutných zásad a pravidiel. V nasledujúcich riadkoch nášho článku si ich priblížime viac. • Vylúčte zo svojho jedálnička popíjanie alkoholu a alkoholických nápojov, tiež kofeínu. Nefajčite cigarety. • Odpustite si bielu múku, čistý biely cukor a nasýtené nezdravé tuky. • Obmedzte aj stres a akékoľvek stresové stavy, rovnako aj napätie a úzkosť. Pokiaľ vás zasiahne, buďte pokojní a naučte sa ho premáhať. Najlepším spôsobom, ako premôcť stres, je odpočívať a relaxovať, cvičiť, či meditovať (napríklad aj jogou, či inými tantrickými cvičeniami). • Venujte sa masáži vášho tela, ale nasucho zvláštnou a na to určenou kefou s okrúhlymi výčnelkami. • Pokúste sa zameniť koreniny za čerstvé a prírodné bylinky z vašej záhradky. • Obmedzte stravovanie sa v rýchlych občerstveniach. Rovnako zabudnite na polotovary, ktoré často konzumujete. • Doprajte si „píling“ na tvári, ako aj na celom tele. • Nejedzte veľmi veľa mastných a smažených jedál. Uprednostnite skôr jedná pripravované parením. • Prijímajte do svojho tela skôr rastlinné a panenské oleje, bez tepelnej úpravy a to v malom množstve. • Konzumujte veľa vlákniny obsiahnutej predovšetkým v čerstvej zelenine a ovocí, ako aj v celozrnných výrobkoch. • Uprednostňujte zelený, prípadne biely čaj pred čiernym čajom. • Pravidelne po prebudení sa ráno minimálne dvadsaťkrát nadýchajte čerstvého vzduchu v okne. Praktizujte to tak, že sa nadýchnete nosom a vydychovať budete ústami. Aj počas dňa sa snažte hlboko dýchať počas pobytu vonku na čerstvom vzduchu. • Snažte sa vypiť minimálne dva litre obyčajnej čistej vody. • Zameriavajte sa výlučne na príjemné a pekné chvíle, čo ste zažili a vždy si ich oživte v pamäti tak často, ako môžete. • Navštívte občas saunu, či kryokomoru. • Minimálne tri až štyrikrát v týždni sa poprechádzajte pešo minimálne polhodinu formou rýchlejšej chôdze.