vybudujte-svaly-ale-zabudnite-na-maso

Je už pomaly mesiac od najväčších sviatkov roka a vy sa neustále cítite nie najlepšie. Berte to ako znamenie, že je čas niečo prospešné urobiť aj pre svoje telo a celkové zdravie. Náročné dni tu boli, sú a aj budú. Niekto s nimi vie bojovať, iného zase veľmi potrápia. V každom prípade, naše telo dostáva každým dňom zabrať a nastal pravý čas sa mu nejako odvďačiť. Snáď je dobrým tipom prospešná a rýchla očista vášho organizmu. Nech sa páči, tu sú naše tipy, ako na to.

Detoxikácia tela je vhodnou cestou … 

        Máme za sebou už pomaly celý mesiac nového roka a vy sa nie a nie dostať do starej formy, v akej ste končili uplynulý rok. Prečo je to tak? Snáď preto, že by ste mali urobiť niečo nové aj pre svoje telo a zdravie, pokiaľ ste už skôr nezačali hneď od prvého dňa tohto roku. Očista tela môže byť tou správnou voľbou aj pre vás. Prečo aj nie, veď urobíte dobre jednak svojmu telu a rovnako aj zdraviu.

       Rozhodujúcim faktom, v prípade že sa rozhodne svoje telo prečistiť, zostáva to, že by ste to nemali robiť iba z donútenia. Konajte rozvážne a v pokojnom stave. Uznávame, že to môže byť spočiatku v dnešnej dobe plnej stresu, depresií a napätia veľmi náročné. Siahnite práve po takých aktivitách a pomôckach, ktoré vás dokážu upokojiť a navodia vám príjemný pocit a náladu.

Dá sa to aj bez hladovania … 

      Možno si mnohí z vás myslia, že inak ako bez jedla telo nemôžete očistiť. No vyvedieme vás z omylu. Je to možné aj bez drastických hladoviek, o ktorých tak často počúvame v poslednom čase. V prvom rade dbajte na správny a pravidelný pitný režim – predovšetkým v podobe čistej vody. Obmedzte vody sladené a sýtené. Pokiaľ vás premôže hlad, pristúpte k nemu zodpovedne a dajte si dostatočnú dávku zeleniny alebo ovocia.

      Nový deň je najlepšie začať nalačno s pohárom čistej vody, napríklad aj s čerstvo vytlačenou citrónovou šťavou. Takto okrem vody telu dodáte potrebný a prospešný vitamín C a rovnako pomôžete telu oslobodiť sa od pár kíl, ktoré máte navyše. Okrem toho sa vám zlepší aj trávenie. Zabudnite na šálku kávy sladenú niekoľkými lyžičkami cukru, ktorú si bez okolkov dávate každý deň. Takt sa nový deň nezačína!

Po hodine raňajky … 

     Približne po hodine od vypitia pohára vody si doprajte klasické raňajky. Ale “klasické” raňajky to nebudú. Siahnite skôr po ovocí. Najmä po hruškách, jablkách, slivkách alebo po broskyniach. Najlepšie bude, ak ich budete jesť priamo zo svojej záhradky, pretože toto ovocie môžete mať vždy po ruke a navyše čerstvé.

Desiata v podobe čaju … 

Žiadna káva ani na desiatu. Pre niekoho hurá, pre niekoho hotová katastrofa poobednajšia siesta bez kávy. Radšej kávu nahraďte čajíkom. Z nich uprednostnite napríklad skôr bylinkové čaje – mätový, harmančekový, šalviový, z materinej dúšky alebo aj zo žihľavy dvojdomovej. Všetky tieto bylinky majú priaznivý vplyv na vaše celkové zdravie a dokážu pomôcť všetkým orgánom v tele.

Čo na obed?  

     Dbajte na jeho ľahkú podobu. Žiadne ťažké jedlá na žalúdok, na tie zabudnite, pretože ich  máte každý deň už akurát dosť. Dobrou voľbou môže byť domáci zeleninový vývar alebo jemne dusená, či parená zelenina. Nesoľte príliš veľa a nepreháňajte to ani s dochucovaním (najlepšie je jesť bez týchto prísad).

     V tomto smere sú lepšou voľbou bylinky (a to nie iba počas očisty svojho tela). Bylinky nie sú náročné na pestovanie, preto si ich môžete dopriať vždy čerstvé vo svojej kuchyni počas každého ročného obdobia.

Ľahký a jednoduchý olovrant … 

     Rovnako ľahký a jednoduchý na prípravu by mal byť aj olovrant. Vynikajúcim tipom je príprava sviežej surovej ovocnej alebo zeleninovej šťavy. Možností máte veľa. Skúste napríklad šťavu z jabĺk, pomarančov, mrkvy, cvikly alebo zeleru. Všetko bude závisieť aj od toho, čo nájdete doma v komore. Samozrejmosťou zostáva obmedzenie cukru, ktorým si často dochucujete svoje pripravované drinky. Svieže a zdravé znamená v prírodnej podobe bez umelého bieleho a rafinovaného cukru ( ktorý vám pridá nič iné iba nezdravé kalórie a kilečká).

Zakončenie dňa …  

     Ak ste sa dopracovali až k večeru, nezabúdajte, že aj večera musí byť v duchu očisty a zdravia. Najlepším variantom bude zeleninový šalát. Zelenina má minimum kalórií a môžete si ju dopriať aj neskoršie večer. Nezaťažuje žalúdok a je vhodná aj na trávenie. Pitný režim zakončite rovnako ako ste začali nový deň, s vodou s citrónovou šťavou. A nasledovať by mal dostatočne dlhý spánok.

     Čo poviete milí čitatelia, zvládnete aj vy dopriať svojmu telu niečo nové v podobe napríklad takejto účinnej jednodňovej (či aj pár dňovej) očisty? Ak áno, tak veľa pevnej vôle a síl, aby ste to zvládli s čo najmenšou ujmou, to vám želá náš tím zdravej medicíny!

Mohlo by vás zaujímať