Azda nikto už nepochybuje o tom, že dlhé zimné obdobie sa už skončilo. Na jednej strane to môže byť pozitívna správa, na strane druhej to môže značiť problém. Najmä čo sa týka nadbytočných kíl, ktoré sa nakopili počas zimného „spánku“ na tých najrizikovejších partiách tela. Navyše práve sa začínajúce jarné obdobie je tým najsprávnejším obdobím na to, aby sme všetci prebrali svoj organizmus z dlhého zimného a predovšetkým nečinného obdobia. Ako to už raz býva, práve na začiatku jarného obdobia bude najlepšie, ak uskutočníte zmeny aj vo vašom tréningovom stereotype. Pokiaľ chcete vedieť viac, o aké zmeny sa jedná, čítajte náš článok až do konca.

Jarné cvičenie vonku na vzduchu

     Jar a jarné cvičenie znamenajú iba jedno: Je to ten správny čas začať cvičiť vonku na čerstvom vzduchu. Teplejší vzduch to umožňuje bez akýchkoľvek výčitiek. Už nie je potrebné sa chrániť a cvičiť vo vnútri, v telocvični alebo všeobecne v uzavretých miestnostiach.

    Navyše je to ten správny čas, kedy si môžete okoreniť svoje bežné cvičenie práve aktivitami, ktoré sa najlepšie uskutočňujú práve vonku. Najlepšie bude začať behom, bicyklovaním, turistikou, korčuľovaním alebo aj inou aktivitou, ktorá vás láka a je možné ju uskutočňovať vonku na čerstvom vzduchu.

    Okrem toho nezabúdajte na ďalšiu pozitívnu vec. Viac slnečných lúčov vás okrem vitamínu D, nabije aj novou pozitívnejšou energiou a to nielen po telesnej, ale aj psychickej stránke. Ak sa pozrieme na to zo stránky efektívnosti a účinnosti samotného cvičenia, takéto spôsoby a prevedenia sú oveľa efektívnejšie, ako klasické stereotypné aktivity.

Nebojte sa rýchlejšieho tempa ... 

   Ak na jar začnete s behom, je to dobrá voľba. Avšak nezabúdajte si vždy na konci behu dať pár rýchlejších „šprintov“  (napríklad okolo domu alebo na ihrisku) alebo na inom vami obľúbenom mieste. Aké vám to prinesie výhody? Viac schudnete a oveľa rýchlejšie, zlepší sa vám celková kondícia a rýchlosť, nehovoriac o silnejšom a pevnejšom brušnom svalstve.

Pitný režim vo väčšom množstve ... 

    Viac fyzickej aktivity predstavuje zvýšenú potrebu pitného režimu. A je jedno, či je to práve teraz na jar, v lete alebo v zime. S vyššími teplotami a vyššou fyzickou aktivitou sa človek potí viac a tým potrebuje telu dodať viac tekutín, či už počas tréningu alebo aj po jeho skončení. Málo vody v tele predstavuje aj zhoršenie samotných výkonov a tým aj horšiu efektívnosť samotného cvičenia.

Strečing pomáha ...

     Ak ste to ešte nevedeli, alebo strečing stále podceňujete, začnite ho teraz na jar skutočne praktizovať. Zaručene vám pomôže, najmä v tom, že vaše výsledky sa znásobia, nehovoriac o lepšej flexibilite svojho tela. Ako si dopriať správny strečing?

   Je to skutočne jednoduché. Počas pár minútok pretiahnite všetky významné svaly a partie v tele. Iba takto zabránite neskoršiemu zraneniu, či horším výkonom. Bolesti vás budú obchádzať "veľkým" oblúkom. Práve toto je tým najdôležitejším, čo si môže každý (nielen) začínajúci cvičenec priať.

Doplnky výživy sú zdravé ...

     Zlepšite výsledky svojho cvičenia aj správnymi produktmi, ktoré užijete napríklad na energiu, cholesterol alebo chudnutie. Svoje cieľ majte vždy jasne stanovený, inak to nepôjde. Existuje veľa účinných prírodných produktov, ktoré vám zaručene pomôžum, len sa správne rozhodnúť. Tak čo, odhodlali ste sa aj vy naplno, že v úvode jari zmeníte niečo radikálne? Už sa neviete dočkať, kedy začnete cvičiť?

     Dali sme vám pár tipov, ako zmeniť  starý známy stereotyp v cvičení. Účinnosť cvičenia môžete zlepšiť. Skúste to, pretože sa to dá oveľa jednoduchšie, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.

FOTO: dancearena.sk