Je tu čas jesene, čas oberačiek a to aj nášho najtradičnejšieho a najobľúbenejšieho ovocia. Avšak v súčasnej dobe široký výber ovocia spôsobuje, že na toto naše ovocie, ktorým je bezpochyby jablko, sa často zabúda. Do popredia sa dostávajú skôr netradičné druhy ovocia, najmä citrusové plody, dovážané z exotických krajín. Netvrdíme, že tie nemajú nič do seba čo sa týka zdravia. No nie je najsprávnejším riešením, že naše jabĺčka sa odsúvajú do úzadia a zabudnutia, predovšetkým u tej mladšej generácie. V nasledujúcich riadkoch si priblížime význam konzumácie jablka alebo jabĺk pre naše zdravie.

Veľa vlákniny

Áno, je to tak. Jablko obsahuje veľmi veľa prospešnej vlákniny. Ale pozor, najmä pod šupkou. Zdôrazňujeme práve tento fakt „pod šupkou“, pretože mnohí práve šupku odstraňujú a jablko šúpu, pretože im nechutí. Ale pravda je taká, že práve pod šupkou nachádzame najviac druhov vláknin, najdôležitejšiu súčasť jablka. A ak si doprajete každý deň jedno jablko, vedzte, že takto dodáte svojmu telu potrebné dennú dávku prospešných vláknin. V tomto smere však musíme spomenúť dôležitosť umývania tohto druhu ovocia. Dbajte na dôkladné umývanie samotného povrchu jablka, aby ste zmyli všetky nečistoty, ktoré sú zachytené na ňom. Jablko je vynikajúcim antioxidantom. Jablko, či jablká dôkladne prečisťujú telo a dodávajú telu potrebnú energiu do ďalších dní. Podieľajú sa i na eliminácii hladiny cholesterolu a cukru v krvi. Sú vynikajúcim protizápalovým ovocím.

Nápomocné pri trávení

Nie je nič lepšie a jednoduchšie, ako pri bolesti žalúdka, či žlčníka, respektíve pri problémoch s trávením konzumovať jablká pravidelne. Jablkami pomáhate samotnému tráviacemu systému. Odstránite bolesť, telo samotnú stravu oveľa skôr spracuje a budete sa cítiť fit aj od žalúdka. Nebude mať pocity prejedenia a ťažoby. S jablkami upravíte aj svoju stolicu. Ak ich budete pravidelne konzumovať, budete mať aj pravidelnú stolicu. V prípade, že vás už trápia pravidelné hnačky, siahnite po sypkejších (ľahších) druhoch jabĺk. Iba v prípade, že trpíte bolesťami žalúdka, máte povolené si jablko ošúpať a zbaviť ho tak šupky (ktorá môže spôsobovať problémy s trávením, lebo je ťažia na strávenie) a predísť tak väčším problémom s trávením.

Účinná podpora srdca

Jablko podporuje aj bezproblémový chod srdca a to vďaka účinnej látke menom „pektín“. Pokiaľ budete jesť pravidelne jablká, vaše srdce bude zdravé a to i vďaka tomu, že sa do ciev nebude usádzať tuk, ktorý dokáže narobiť veľké problémy, vedúce častokrát až k infarktu a následnému úmrtiu. S jablkami si znížite aj vysoký krvný tlak. Pokiaľ máte vy alebo vaša partnerka problémy, respektíve bolesti kŕčových žíl, aj v tomto smere vám dokážu pomôcť jablká. Rovnako pomáhajú eliminovať vznik žlčových kameňov, ako aj kameňov v obličkách. Nemožno zabúdať ani na ich prospešnosť ľudskému chrupu. Zuby zostávajú oveľa pevnejšie, zdravšie a v konečnom dôsledku aj belšie, ako nikdy predtým.

Výborná prevencia pred chrípkou a rakovinou!

Jablká sú bohaté na veľa vitamínov, najmä vitamín C, A a B6. Práve tieto vitamíny sú úspešnými v prípade prevencie pred chrípkou, či nachladnutím. Obzvlášť v tomto chladnejšou jesennom období. Pamätajte na to a vždy si dajte jedno jablko denne, pretože vám pomôže prekonať horšie stavy aj v budúcnosti. Zelené jablká majú viac vitamínu C. Nehovoriac, že všetky druh jabĺk obsahujú aj veľmi prospešné látky menom fenoly, ktoré majú opodstatnenie zase v prípade eliminácie karcinogénnych chorôb. Jedzte skôr jablká čerstvé a surové, aby ste dopriali svojmu telu čo najväčšie množstvo prospešných látok.

S jablkami schudnete skôr!

Ešte jedna výborná správa nakoniec, čo poviete? Pokiaľ sa snažíte schudnúť, jedzte jablká. Majú málo kalórií a na druhej strane budete mať pocit plnosti. Pamätajte, ak vás najbližšie pochytí obrovský hlad a nechcete siahnuť po niečo nezdravom, doprajte si radšej jablko a zostanete fit a navyše štíhly ako ľan bez veľkej námahy. Tak vedeli ste skutočne všetko o našom tradičnom ovocí?