Prognózy počasia na leto 2017 nie sú veľmi prívetivé. Podľa portálu imeteo nás čaká premenlivé počasie s početnými búrkami. Meteosenzitivita alebo precitlivenosť na počasie trápi približne tretinu populácie. Pri náhlych výkyvoch počasia trpia najmä ženy a starší ľudia. Ak je to aj váš prípad, máme pre vás niekoľko dobrých rád ako zvýšiť vašu výkonnosť. V Škandinávii stúpa počas polárnej noci počet pacientov so sezónnou depresiou. Mesačný spln zvyšuje v mnohých ľuďoch pocit úzkosti alebo agresivity – počas splnu je štatisticky zaznamenaných viac trestných činov aj pokusov o samovraždu. Na správanie ľudí pôsobí aj atmosférický tlak, vlhkosť vzduchu, vietor, teplota a elektromagnetické vlnenie. Prudké zmeny počasia spôsobujú zdravotné problémy najmä chronicky alebo akútne chorým ľudom, ktorí sa liečia na srdcovo-cievne choroby a migrény, ale aj reumatikom, alergikom a astmatikom. Výkyvy počasia môžu spôsobiť napríklad: - únavu a malátnosť - zhoršenú výkonnosť - zníženú koncentráciu - úzkosť - depresiu - poruchy spánku - bolesti hlavy a migrény - dýchacie problémy - nevoľnosť - závrat - zhoršenie alergií a pooperačných stavov (napr. zlomenín).

Ktoré ročné obdobie je kritické?

Precitlivenosť na počasie je obzvlášť vysoká najmä v jarných mesiacoch, keď je telo vyčerpané po studenej zime – z nedostatku vitamínov a slnečného svetla. V takom prípade sa ťažšie adaptuje a na výkyvy tepla a chladu, typické pre „bláznivé“ marcové a aprílové počasie. Náročné sú aj obdobia prechodu na letný alebo zimný čas, keď je telo nútené, posunúť svoj prirodzený biorytmus o hodinu. Sprievodným javom môže byť dlhodobý pocit únavy, zlá nálada a zhoršená výkonnosť v práci.

Ako byť v pohode za každého počasia?

Tu je niekoľko tipov, vďaka ktorým sa ľahšie prispôsobíte meteorologickým zmenám: 1. Snažte sa zaspávať aj vstávať vždy v rovnakom čase. 2. Športujte na čerstvom vzduchu, bez ohľadu na počasie – posilníte tým svoju imunitu a psychickú odolnosť. Obyvatelia vidieka, ktorí trávia veľa času vonku, lepšie zvládajú výkyvy počasia. 3. Otužujte sa – pomôže striedavá sprcha aj sauna. 4. Investujte do kvalitného osvetlenia, pripomínajúceho slnečné svetlo (zabudnite na halogénky). Počas sychravých mesiacov sa budete doma cítiť príjemnejšie. 5. Prestaňte sa stresovať – upokojte vypäté nervy a doprajte si počas dňa radosť, či už šálkou horúceho kakaa alebo obľúbenou knižkou či stretnutím s priateľmi. Venujte sa práci len v čase práce, neberte si ju domov. 6. Zbavte sa zlozvykov – alkohol a fajčenie váš stav nezlepšia, skôr naopak. 7. Dopĺňajte vitamíny a antioxidanty – ideálne v podobe zdravej, vyváženej stravy, plnej čerstvého sezónneho ovocia a zeleniny. Ak si chcete udržať  dostatočný prílev energie vyskúšajte napríklad doplnky výživy na energiu. Napríklad ginko biloba – zvyšuje výrazne vašu výkonnosť, koncentráciu aj pamäť. Ginko rozprúdi krvný obeh a vďaka lepšiemu prekrveniu mozgu vám to bude rýchlejšie myslieť, bez ohľadu na to, či za oknom prší alebo svieti slnko. Kustovnica čínska (Goji) tiež obsahuje celú radu vitamínov ako betakarotén, vitamín C, B1 a B2, stopové prvky ako selén, železo, vápnik. Vďaka vysokému obsahu zdraviu prospešných látok je Goji prírodný prostriedok na omladenie  dodá vám energiu, zlepšuje imunitu a vitalitu.