Poviete si, ľahko sa to píše, no oveľa ťažšie praktizuje. Súhlasíme s vami, že nikto nepozná jedlo, po ktorom by fajčiar prestal s fajčením na dobro a hneď. Pre fajčiara je cigaretka vynikajúcou predstavou krátkeho ranného, popoludňajšieho, či večerného oddychu. Ibaže čo sa týka zdravia, najhoršia možná predstava a variant. Viaceré odborné výskumy dokazujú, že jedna cigaretka tesne po zjedení akéhokoľvek pokrmu sa vyrovná vyfajčeniu viacerých cigariet za sebou. V takomto prípade nebezpečenstvo vzniku rakoviny prudko narastá.

Jedlá, ktoré zaháňajú chuť na fajčenie ...

Snažte sa konzumovať viac zeleninyovocia. Z ovocia uprednostnite predovšetkým jablká a orechy. Takto vášmu telu dožičíte viac prospešnejších antioxidantov, minerálnych látok a samozrejme aj vitamínov. Miesto cigaretky si život spestrite koreninami - škoricou, tiež bylinami, ďumbierom (zázvorom) alebo cesnakom. Nie náhodou spomíname práve tieto potraviny. Všetky majú výraznú chuť a vedia pomôcť zabudnúť na cigaretu práve vo chvíli, keď vás chytí najväčšia chuť. Ak neholdujete práve k týmto potravinám, vedzte, že aj jeden pohár čistej vody dokáže pomôcť vždy, keď príde na vás tá slabšia chvíľka, kedy vás to láka ísť si zapáliť jednu cigaretku.

Pozor na sladkosti a iné dobroty ...

Aj v prípade sladkostí buďte opatrní. Síce môže pomôcť, ale na druhej strane vám môžu veľmi „nenápadne“ škodiť. Je tu riziko, že s jednou závislosťou sa vám podarí skoncovať, no môžete začať s druhou ešte oveľa zákernejšou – závislosť na cukre a sladkom. Najhoršou voľbou v tomto smere sú mliečne drinky, cukor sám o sebe, čokoláda, zmrzlina, tiež aj červené mäso a tiež i niektoré druhy syrov. Všetky tieto potraviny vám navonok pomôžu premôcť cigaretku, no na druhej strane vám uškodia, ak to s nimi budete preháňať.

Voľte vhodnejšie potraviny pred sladkosťami ...

A častokrát veľa ľudí s úmyslom predísť jednej závislosti prejdú na druhú závislosť. Zarážajúcim zistením zostáva, že práve konzumácia niektorých potravín môže vyvolávať chuť na nikotín a pritom by ste si mohli myslieť, že práve nimi nikotín porazíte. Dnes nie je nič výnimočné, ak spozorujete na bývalých fajčiaroch, že sú obézni, pretože s jednou závislosťou skončili, no začali podporovať inú závislosť, omnoho horšiu – prejedanie sa vedúce až k obezite. Pravdou zostáva, že od závislosti od jedenia sa odvyká oveľa ťažšie, ako od závislosti na nikotíne, respektíve od fajčenia. Radšej si doprajte ovocie, jablko, banán a budete na tom lepšie, ako sa začnete prejedať nezdravými sladkosťami plnými cukrov a tukov, ktoré vám síce na chvíľu pomôžu zabudnúť na cigaretku, v konečnom dôsledku si aj tak zapálite a navyše naberiete na hmotnosti.

Očista tela je dôležitá ...

Ak ste už na tom tak dobre, že sa vám podarilo ukončiť vašu dlhoročnú závislosť od nikotínu, máme pre vás ešte jeden dobrý tip. Vaše telo si očistite od nikotínu účinnou očistou, konkrétne detoxikáciou celého tela. Jedzte čo najviac zelenej a červenej (tmavej) zeleniny. Ak dávky zeleniny budete zvyšovať, zvýšite tak šancu na úplné očistenie tela od škodlivého nikotínu počas každej vyfajčenej cigaretky. Ktoré druhy zeleniny (ovocia) by ste mali mať obsiahnuté vo svojej strave? Doprajte si dostatočné dávky brokolice, špenátu, hrozienok, či mandlí. Nečakajte veľké zázraky hneď po prvom dni. Dôležitá bude pravidelnosť opakovania takejto očisty. Iba takto bude možné očakávať po prvých dvoch týždňoch (po mesiaci) prvé úspechy a zlepšenie čo sa týka nižšieho počtu vyfajčených cigariet. Predstavili sme vám aj inú cestu, ako sa zbaviť cigaretky a nikotínu.