Blíži sa neskorá večerná hodina a vás pochytil znova veľký hlad, i keď ste večerali pred pár minútami. Bohužiaľ stáva sa to pomerne často vďaka nerovnováhe, príčinou čoho potom trpí celé trávenie. Na svedomí to má množstvo hormónov nachádzajúcich sa v celom tráviacom systéme. Jedným z najviac ovplyvňujúcich práve vydávanie čudných zvukov z čriev (zo žalúdka) je hormón „ghrelin“.

Najvyššia hladina „ghrelinu“ je nalačno, po jedle poklesne...

V prípade, že vás večer alebo neskoršie v noci pochytí hlad, tak to má na svedomí práve hormón ghrelin. Respektíve platí, že máte zvýšené množstvo tohto hormónu v krvi (viac, ako je potrebné k vášmu životu). Vedzte, že ak máte nedostatočný spánok, škodíte nielen svojmu telu, ale aj zdraviu, pretože narúšate významné metabolické procesy. Kvalitný a dostatočne dlhý spánok má význam aj v tom smere, že nebudete priberať žiadne kilá navyše.

Proti hladu s „bielkovinami“...

Svojmu telu nepomáhate ani tým, že často siahate skôr po nezdravších a kalorickejších jedlách s vysokým obsahom jednak tuku a cukru. Ak chcete vydržať čo najdlhšie bez jedla, jedzte radšej viacej bielkovín. Bielkoviny vám pomôžu zachovať úroveň hormónu „ghrelinu“ na optimálnej hladine a zároveň aj celkový hlad. Pýtate sa, čo konkrétne by ste mali jesť pravidelne bohaté na bielkoviny? Tu sú naše tipy.

„Ovocím“ nič nepokazíte!

Konzumáciou ale väčšieho ovocia telo akoby „oklamete“. Myslí si, že dávate telu veľkú dávku jedla, pritom jete iba zdravú veľkú ovocnú pochúťku, ktorá vám navyše pomôže zahnať hlad. Navyše prijímate aj veľké množstvo potrebných enzýmov a vlákniny, ktoré sa podieľajú na zlepšení trávenia a odstraňovaní škodlivých látok z tela.

Nezabudnite na „strukoviny“!

Ich význam sme už nie jedenkrát zdôrazňovali v našom magazíne. Znova chceme pripomenúť, že strukoviny máme v našich končinách dostatok, takže sú ľahko dostupné skutočne pre každého. Bolo by veľkým hriechom nekonzumovať ich pravidelne a tak často, ako sa len dá. Všetky strukoviny typu šošovica, fazuľa, hrach, cícer obsahujú veľké množstvo vlákniny, podporujú zdravé srdce a tiež aj odvodnenie. Disponujú vlastnosťami, že rýchlo zasýtia a tým potláčajú veľmi účinne každý hlad. Vždy ich radšej konzumujte v prírodnej forme, nie v nálevoch, či konzervách.

Skúste aj „špargľu“!

Špargľa je v našich kuchyniach využívaná skôr sporadicky. Ale jej pestovaniu sa v našich končinách rovnako darí, ako aj strukovinám, tak prečo si ju nedopriať ako prílohu na večerné jedlo? Vzdajte sa predsudkov a nahraďte ju napríklad miesto klasických zemiakov alebo ryže. Výbornú chuť vie dodať nielen rizotu, ale aj mäsu, či iným druhom zapekaných špecialít. Obsahuje veľa prospešných antioxidantov, tiež aj vitamínov, minerálnych látok (vápnika, železa a horčíka). Okrem toho je veľmi málo kalorická, preto sa hodí ako alternatíva na ľahkú a navyše aj zdravú večeru. A sme na konci našich tipov na ľahkú a navyše zdravú prospešnú večeru, ktorou váš žalúdok príliš nezaťažíte. Teraz už len zaželať dobrú chuť a veľa nových príjemných chutí nie iba vďaka ťažko stráviteľnej večeri, ale odteraz už aj jej ľahkej a zdravej alternatívy.