Nemáte radi ranné vstávanie? Mnohým ľuďom sa denne natíska otázka: Aké povzbudenie unaveného organizmu použiť na rýchlejšie ranné prebudenie?

Vstávať, keď sa cítite neustále unavený, môže byť nesmierne ťažké. Pripravili sme pre vás 8 tipov, ktoré vám pomôžu prekonať rannú únavu a dostať sa “do sedla” rýchlejšie. Aj keď nie ste ranné vtáča.

#1 Majte pri posteli vždy pohár s vodou

Dať si hneď po prebudení dúšok vody je jednou zo zdravých možností, ako naštartovať mozog. Tento “rituál” je hlboko zakorenený v japonskej kultúre. 70 % nášho tela tvorí voda, preto je nevyhnutné, aby sme ju neustále dopĺňali. Vďaka dúšku vody sa budete cítiť sviežo už od prebudenia.

Tip: Umyte si tvár studenou vodou. Pomôže vám to znížiť telesnú teplotu a dostať vás rýchlejšie zo stavu ospalosti.

#2 Raňajky sú základ

Po zobudení je hladina cukru v krvi (potrebná pre svalstvo a optimálnu funkciu mozgu) zvyčajne nízka. Vďaka konzumácii raňajok dostávame do tela dostatok paliva potrebného pre ďalšie činnosti. Napriek tomu, že jedenie ranného jedla má množstvo svojich odporcov, má aj svoje opodstatnenie.

Nedostatok energie môže spôsobiť prejedanie počas dňa alebo vyhľadávanie potravín s vysokým obsahom cukru. Jedenie potravín s obsahom bielkovín a vlákniny v dopoludňajších hodinách môže pomôcť udržať vaše chute na uzde po zvyšok dňa a pomôcť rýchlejšiemu prebudeniu.

#3 Dajte zelenú kofeínu

Účinky kofeínu na mozog sú spôsobené schopnosťou blokovať molekuly, ktoré spôsobujú spánok. Začať nemusíte hneď šálkou kávy. Vysoký obsah kofeínu má totiž aj kakao a čierny alebo zelený čaj. Vyvarujte sa však pitu energetických nápojov, ktoré obsahujú neprimerane veľké množstvo kofeínu a cukru. Hoci na chvíľu vás môžu prebudiť, za ich častú konzumáciu môžete pykať.

#4 Tesne pred spaním NEPRACUJTE

Plnenie pracovných úloh v posteli tesne pred spánkom, používanie techniky na čítanie správ či hry môže mať niekoľko negatívnych následkov. Psychická záťaž bezprostredne pred spánkom spôsobí nespavosť alebo nekľudný spánok, a navyše, môže spôsobiť aj partnerské problémy. Hodinu až dve pred spánkom by ste sa preto mali venovať len relaxačným záležitostiam.

Pre rýchlejšie ranné prebudenie preto počas predchádzajúceho večera zvoľte čítanie knihy alebo sex (alebo oboje).

Tip: Trpíte nedostatkom chuti na sex? Pomôžte si prírodnými afrodiziakami alebo doplnkami na zvýšenie sexuálneho apetítu! Kotvičník zemný je prírodný výživový doplnok určený na podporu sexuálnej žiadostivosti a výkonnosti. Originálna receptúra pôsobí ako silné prírodné afrodiziakum pre ženy i mužov.

#5 Prehrajte hudbu s rýchlym tempom

Po prebudení si pustite hudbu, ktorú milujete a považujete ju za optimistickú a povzbudzujúcu. Na internete nájdete aj rádiá, ktoré sa špecializujú na určitý typ hudby alebo si ju vopred pripravte. Ráno vás postaví na nohy a pomôže prekonať nepríjemné ranné vstávanie.

#6 Budík neposúvajte

Nastaviť si budenie na 6:00 a následne posúvať vstávanie o 10 minút do siedmej nebude tou správnou cestou, ako sa čo najrýchlejšie ráno prebudiť. Vstaňte po prvom zazvonení o siedmej a nebudete sa cítiť “pod psa” ešte o hodinu viac. Malátnosť a únavu tak zaženiete jednoduchšie.

#7 Sústreďte sa na príjemné veci, nie na povinnosti

Ak prvé myšlienky po prebudení venujte príjemným veciam, čo vás v danom dni očakávajú, vstávať sa vám bude jednoduchšie. Navyše vás bude sprevádzať oveľa lepšia nálada, ako keď si budete predstavovať niečo, čo vo vás vyvolá negatívne emócie. Môže ísť o rannú prechádzku so psom v parku, návšteva obľúbenej kaviarne, trávenie času so svojimi blízkymi.

Pre každého platí niečo iné. Preto sa uistite, že každé ráno nájdete aspoň jednu aktivitu, ktorá vás nadchne a zlepší vašu náladu. To nepriamo spôsobí, že budete produktívnejší po zvyšok dňa a ráno vstanete ľahšie.

Tip: Maca peruánska podporuje jasnú myseľ, pozornosť a koncentráciu. Podieľa sa na udržiavaní zdravého psychického stavu a prispieva k udržaniu fyzickej výkonnosti. Vďaka nej môžete regenerovať psychiku aj svalstvo.

#8 Spite dostatočne dlhý čas

Spánok je dôležitým indikátorom celkového zdravia a pohody. Veľmi častým dôvodom, prečo sa nám ráno vstáva zle, je fakt, že spíme príliš krátko. Nastaviť sa na pravidelný režim a dodržiavať optimálny čas na spanie 7,5 - 8,5 hodín je pritom nevyhnutný základ.

Väčšina z nás vie, že dobrý nočný spánok je dôležitý, ale príliš málo z nás v skutočnosti spí tak dlho, ako je potrebné. Verte, že 5 - 6 hodín spánku, ktoré mnohí ľudia považujú za dostatočné, si telo nemá čas dôkladne oddýchnuť.

 

Ďalším zázračným pomocníkom na povzbudenie unaveného organizmu je všehoj ázijský alias "ženšen"! Viac o ňom nájdete v ďalšom článku: