Postupný úbytok svalovej hmoty, flexibility, občasná strata rovnováhy. Aj tieto príznaky môžete pozorovať po 50-ke. Ako možno docieliť, ak chcete zostať zdravý a vitálny aj vo vyššom veku? Pripravili sme pre vás recept. Keď sa rozhodnete čokoľvek zmeniť v záujme zdravia, stanovte si malé zvládnuteľné ciele. Ich postupným zapracovaním sa môžete dostať k veľkej zmene - v prospech vitality vo vyššom veku.  

Základ si vyspíte

Jedným z cieľov by mal byť určite plnohodnotný spánok, teda 8 hodinový. Pracovné vyťaženie a stres bývajú často dôvodom, prečo sa ľudia nevyspia toľko, koľko potrebujú. Poznáte niekoho, kto spí menej ako šesť hodín denne a napriek tomu sa teší pevnému zdraviu? Spánok je totiž základný kameň, ktorý môžete položiť svojmu zdraviu. Pokúste sa vytvoriť si rutinu - každý deň ísť spať v rovnakom čase.

Tip pre kvalitný spánok: Výživový doplnok Zenvia PILLow kombinuje relaxačné účinky tradičných bylín a rastlín - obsahuje Chmeľ otáčavý, Valeriánu lekárskou (ľudovo niekedy aj kozlík), Mučenku pleťovú, Ľubovník bodkovaný. Tieto bylinky majú relaxačné účinky, zlepšujú kvalitu spánku a prispievajú k celkovému uvoľneniu organizmu.

Každý týždeň odstráňte z jedálnička to, čo vám neprospieva

Či už to budú raňajkové croissanty s maslom alebo plnené šišky s džemom posypané cukrom, pokúste sa ich nahradiť zdravšími variantami. Čo tak vajíčkami, ovsenou kašou, vareným pšenom s ovocím či smoothie plným vitamínov? Ste už fanúšikom superpotravín? Čím viac vysokokalorických jedál z jedálnička odstránite, tým lepšie. Pekárenské výrobky, sladkosti, zmrzlina, vyprážané jedlá - obmedzte na minimum alebo celkom vylúčte. Malé zmeny v jedálničku dokážu veľké zázraky s postavou, ale aj krvným obrazom, cholesterolom, stavom pokožky a podobne.

Udržujte svoju imunitu

V každej životnej etape sú potrebné rôzne vitamíny a minerály, ktoré sú prospešné pre organizmus. Ten sa potrebuje dostatočne vyzbrojiť pred útokom vírusov a baktérií. Keď máte potrebnú ochranu, dokážete znížiť aj riziko nádorových ochorení.

Vitamín C

zastáva kľúčovú úlohu v živote človeka. Štúdia talianskej Univerzity v Janove “Vitamín C, starnutie a Alzheimerova choroba” potvrdzuje, že dopĺňanie vitamínu C zohráva dôležitú úlohu v boji proti Alzheimerovej chorobe, zastavuje rast buniek, oxidačný stres. Zdrojom vitamínu C sú: čierne ríbezle, kiwi, červená paprika, brokolica, Maqui berry, kapusta.

Vitamín B12

Ľudské telo potrebuje vitamín B12 na výrobu červených krviniek, nervov, DNA a vykonáva ďalšie funkcie. Závažný nedostatok vitamínu B12 môže viesť k hlbokej depresii, paranoji, strate pamäti, inkontinencii, strate chuti a vône. Nachádza sa v rybách a mäse. Je to veľmi dôležitý vitamín pre starnutie.

Vitamín D

Vitamín D je dôležitý pre celkovú funkciu tela a pre svaly, rovnako tak aj pre kosti, dokonca ovplyvňuje stovky génov. Má oveľa širšie účinky, než sa predtým uvádzalo. Výskumníci z Buck Institute v severnej Kalifornii publikovali štúdiu, ktorá môže vysvetliť, prečo je nedostatok vitamínu D spojený s rakovinou prsníka, hrubého čreva a prostaty, ako aj s obezitou, srdcovým ochorením a depresiou. Vitamín D sa podieľal na známych génoch dlhovekosti a spomalil starnutie. (Zdroj: Nutrition Review)

Naštartujte imunitu

Najväčším pomocníkom na imunitu je zdravá životospráva - dostatok pohybu a vyvážená strava. Ak nieste fanúšikom zeleniny a občas siahnete po fastfoode, doplniť dôležité zložky do organizmu pomôžu napríklad doplnky výživy. Vyberajte také, ktoré obsahujú dôležité vitamíny a minerály. Zenvia IMUNITES kombinuje vysoko účinné zložky - Vitamíny C, D, B2, B6, B12, selén, betaglukán, Echinaceu, Ďumbier lekársky, Zinok, ktoré sa podieľajú na aktivácii imunitného systému.

Udržujte sa vo forme

Nemusí z vás byť vrcholový športovec, avšak pol hodina fyzickej aktivity denne pomôže ako soľ. Môžete začať prechádzkou po večeri alebo preplávaním pár bazénov na plavárni vo vašom okolí. Ideálne sú cvičenia, ktoré absolvujete s niekým - prechádzku s partnerom, jogu s kamarátkou, zumbu so skupinou nadšených žien a podobne.

Kompenzácia hormonálnych zmien

Keďže vek okolo 50-ky znamená pre väčšinu žien začiatok menopauzy, musia kompenzovať zmeny, ktoré priniesla: hormonálne, kardiovaskulárne aj svalové. Cieľom udržiavať zdravú váhu, keďže jej prírastok by išiel na úkor svalovej hmoty. To platí aj pre zdravie srdca - strava plná dôležitých vitamínov a s čo najmenším obsahom soli. Hormonálne výkyvy je ťažšie ovplyvniť, nie však nemožné. Na udržaní zdravého fungovania ženského (aj mužského) hormonálneho systému sa podieľa Maca peruánska. Pomáha zmierniť príznaky menopauzy a dokáže ovplyvniť aj sexuálnu túžbu. Tá sa totiž v tomto období nachádza až u troch štvrtín ženskej populácie na bode mrazu. Prekročiť päťdesiatku neznamená automaticky, že stratíte svoje zdravie, energiu, alebo sexualitu. Mnoho ľudí vedie naplnené, aktívne a zdravé životy aj v omnoho vyššom veku.

Mohlo by vás zaujímať: