ako sa zbaviť stresu

V mesiaci júl nájdeme v kalendári okrem iného aj Deň workoholikov. Nie je to však dôvod na oslavu, ale skôr na zamyslenie sa – stojí nám to naozaj za to? V tomto článku nájdete niekoľko tipov, ako sa zbaviť stresu z práce a plnohodnotne si oddýchnuť počas letnej dovolenky.

 

Nielen prácou je človek živý

 

Prečo je workoholizmus vlastne nezdravý? Odpoveď je jednoduchá: príliš veľa starostí v práci môže viesť k chronickej únave, depresii, úzkostným poruchám či dokonca k syndrómu vyhorenia. Nepodceňujte preto kvalitný odpočinok a venujte mu aspoň toľko pozornosti, koľko venujete práci.

 

Ako sa zbaviť stresu v letných mesiacoch?

 

Leto a dovolenky sú ideálnou príležitosťou, hodiť pracovnú záťaž za hlavu a využiť chvíle voľna na fyzickú aj duševnú regeneráciu. Vyskúšajte napríklad tieto jednoduché aktivity.

 

Šport, ktorý zvládne každý

 

V práci každý deň dávate zo seba maximum, no šport nie je vaša parketa a nemáte žiadnu kondičku? To vôbec nevadí. Nenáročný pohyb vám rozprúdi krv a po aktívnom odpočinku v prírode sa budete cítiť ako znovuzrodení.

Vyskúšajte napríklad:

  • tanec
  • prechádzky, turistiku
  • nordic walking
  • plávanie v jazere alebo v mori
  • vodný aerobik
  • cyklistiku
  • kajaky
  • golf
  • petang
  • bedminton.

 

Výlety, ktoré posilnia telo aj myseľ

 

Naozaj ste už preskúmali všetko zaujímavé, čo sa nachádza vo vašom okolí? Vyberte sa spolu s rodinou alebo priateľmi do blízkeho alebo aj vzdialenejšieho okolia a preskúmajte miestne:

  • hrady a zámky
  • múzeá
  • galérie
  • historické pamiatky (hradiská, opevnenia, kostoly, kaštiele…)
  • vodné toky (napr. výlety loďou)
  • skanzeny
  • zábavné parky
  • botanické a zoologické záhrady
  • akvaparky a kúpaliská
  • biofarmy
  • letné kiná
  • trhy a jarmoky
  • hudobné, folklórne, divadelné a filmové festivaly.

Možno vás prekvapí, čo všetko sa deje vo vašom okolí. Pravdepodobne ste o tom ani nevedeli, lebo ste boli príliš zaneprázdnení prácou.

 

Relaxačné cvičenia

 

Vyhraďte si každý deň chvíľku pre seba, počas ktorej sa dokonale uvoľníte a nájdete opäť cestu k stratenej harmónii. Vykonávajte relaxačné cvičenia, ktoré vám vyhovujú a urobte si z nich váš malý, osobný rituál. Niekomu bude stačiť 10 minút denne, iný bude potrebovať hodinu – je to na vás.

Tu je niekoľko možností:

  • cvičte jogu
  • meditujte v tichej miestnosti alebo v prírode
  • trénujte pomalé, vedomé dýchanie do bránice
  • vyskúšajte cvičenia 5 Tibeťanov.

 

Strava, ktorá zlepšuje náladu

 

Nie, nemáme na mysli alkohol. V lete si doprajte čerstvé, farebné a šťavnaté ovocie a zeleninu, ktoré nakúpite na lokálnej tržnici. Dostatok vitamínov a minerálov priaznivo ovplyvní vašu náladu aj schopnosť regenerácie. Zvýšeným stresom v práci trpí aj vaša imunita – posilnite ju pomocou voľne dostupných doplnkov výživy. Energiu vám dodá napríklad Ženšen pravý ak k lepšej psychickej pohode prispeje superpotravina Maca peruánska.

Mohlo by vás zaujímať