Poznáte to? Začne to tak dobre: doprajete si skvelé jedlo, uspokojíte chuťové poháriky, no potom nastane zlom. Čo robiť, keď vás prepadne pálenie záhy?

S týmto problémom sa bežne stretávajú budúce mamičky, a spolu s nimi až takmer tretina populácie, avšak mnoho ľudí netuší, ako sa jej zbaviť. Odhaľte s nami prostriedky, ktorými sa vám to môže podariť.

#1 Sóda s vodou

Na neutralizáciu žalúdočnej kyseliny a upokojenie pálenia záhy pomôže jednoduchý trik, ktorý poznajú aj naše babičky. Nemusíte chodiť ďaleko, pretože prvý domáci liek máte pravdepodobne vo vašej kuchyni. Rozmiešajte sódu bikarbónu v pohári vody a pomaly ju vypite.

#2 Zázvor

V minulosti bol obľúbeným ľudovým prostriedkom na pálenie záhy práve zázvor a okamžitú pomoc poskytne aj dnes. Zmiernenie nevoľnosti docielite tak, že si z neho pripravíte čaj: nastrúhate alebo nakrájate do šálky a zalejete horúcou vodou. Ak chcete siahnuť po čaji v nálevových sáčkoch, majte na mysli, že môže obsahovať umelé príchute. Zamerajte sa preto skôr na osvedčenú “čerstvú” klasiku.

Zázvor obsahuje aktívnu zložku gingerol, ktorá pomáha nájsť úľavu od nepríjemných nevoľností.

#3 Uvoľnite tesné oblečenie

Tesné oblečenie stláča oblasť vášho brucha a spôsobuje tým, že žalúdok pod vplyvom tlaku vytláča svoj obsah do pažeráka. Následne urobia svoju prácu žalúčočné kyseliny, čo neskôr cítime ako pálenie.

#4 Siahnite po žuvačke

Podľa výskumu talianskych vedcov, môže žuvačka po pol hodinu po jedle tiež pomôcť znížiť pálenie záhy. Stimuluje totiž tvorbu slín a prehĺtanie, čím pomôže zbaviť sa žalúčočnej kyseliny v pažeráku.

#5 Neprejedajte sa

Rozdeľujte si jedlo na menšie dávky. Namiesto “tradičných” troch veľkých jedál, rozdeľte svoj denný príjem na viac menších dávok. Veľké množstvo prijatej stravy je tiež veľkou záťažou na žalúdok, s menšími množstvami si však lepšie poradí.

#6 Zmeňte polohu

Aj telesná poloha môže prispieť k tomu, že sa u vás pálenie záhy prejaví. Ak sa s nepriaznivým stavom snažíte vysporiadať v sede alebo v ľahu, postavte sa. Vzpriamená poloha tela umožňuje uvoľniť tlak na pažerák a zastaviť hromadenie žalúdočnej kyseliny.

#7 Obmedzte príjem alkoholu

Vedeli ste, že nadmerný príjem alkoholu môže zhoršovať prejavy pálenia záhy? Pokiaľ pravidelne bojujete proti jej bolestivým príznakom a súčasne si radi doprajete pohárik (alebo viac), skúste množstvo prijatého alkoholu obmedziť. Možno práve vďaka tomu zistíte, kde sa nachádza pôvod vášho zdravotného problému.

#8 Schudnite

Jednoducho sa to povie, ťažšie realizuje. Ale aj telesná hmotnosť a množstvo telesného tuku prispievajú k zhoršeniu stavu. Zaraďte do denného programu pravidelný pohyb a nezabúdajte ani na častejšie striedme stravovanie. Priaznivo ovplyvniť chudnutie dokážete aj s prírodným doplnkom výživy Zenvia GreenSlimFit.

#9 Cigareta a káva po jedle: už viac nie

Niektorí ľudia sú viac citliví na pitie kávy a môžu sa u nich prejaviť známe symptómy pálenia. Tým sa nevyhnú ani pri pití kávy bez kofeínu.

Cítite sa vďaka páleniu záhy podráždene? Cigaretka na vylepšenie nálady vám určite nepomôže. Nielenže môže váš nepriaznivý stav “podporiť”, fajčenie má aj viac nepríjemných dopadov na ľudské zdravie. Kombinácia kávy a cigarety môže pre citlivejšie osoby predstavovať rozbušku, ktorá samotné pálenie záhy odštartuje.

Na záver máme pre vás ešte jedno odporúčanie. Ak sa potýkate s nočným pálením záhy, alebo sa už s ním ráno prebúdzate, vedzte, že môže za to večerné jedlo. Tri hodiny pred spánkom by ste totiž nemali prijímať žiadnu potravu.