Nesiete ho pred sebou, zle sa vám naň pozerá a ešte horší pocit sa rozložil vo vašom vnútri. Aj vás trápi nafúknuté brucho?

Nadúvanie znamená, že vo vašom tráviacom systéme sa nachádza nadmerné množstvo pevných látok, kvapalín alebo plynov. Vaše brucho je väčšie a môžete zaznamenať bolesť, nepohodlie a pocit plnosti. Ako z toho von?

#1 Prvá bylinková pomoc

Upokojiť vaše tráviace problémy môžu pomôcť bylinkové čaje. Mäta prieporná môže zmierniť črevné kŕče ako aj nadúvanie a bolesť, ktoré ich môžu sprevádzať.

Horúci čaj z paliny môže pomôcť zmierniť tráviace ťažkosti alebo nepríjemné pocity v hornej časti brucha. Táto bylina podporuje uvoľňovanie tráviacich štiav, ktoré môžu pomôcť zdravému tráveniu a redukovať nadúvanie. Neužívajte ju však, ak ste tehotná. Palina obsahuje látky, ktoré môžu spôsobiť kontrakcie maternice.

Zázvor sa používa na liečbu žalúdočných ochorení od staroveku. Môže urýchliť vyprázdňovanie žalúdka, zmierniť zažívacie ťažkosti, redukovať črevné kŕče, nadúvanie a plynatosť.

Zelený čaj obsahuje zlúčeniny, ktoré podporujú trávenie. Pitie jednej šálky zeleného čaju po raňajkách, obede a večeri by malo pomôcť zmierniť nepríjemný stav.

#2 Teplý kúpeľ - úľava pre boľavé brucho

Využiť vo svoj prospech môžete teplo, ktoré vám poskytne kúpeľ. Ten vám môže dožičiť úľavu pre bolestivé brucho. Navyše, môže pomôcť znížiť úroveň stresu, vďaka čomu bude váš tráviaci trakt pracovať efektívnejšie.

#3 Lepšie požuť = dlhšie jesť a cítiť sa rýchlejšie sýty

Možno vám obedná pauza nedáva príliš priestor najesť sa pomaly, ak však máte často problém s nadúvaním, je lepšie sústrediť sa na dôkladné žutie potravy. Pomalšie jedenie tiež znamená, že budete jesť nielen dlhšie, ale rýchlejšie pocítite zasýtenie. Vyhnete sa aj prehĺtaniu vzduchu a hromadeniu prebytočných plynov v črevách.

Rozložte si dennú stravu na viac menších dávok. Pocit nasýtenia vám vydrží po dlhší čas a odbúrate tak aj problém s pocitom plnosti, ktorý sa dostaví po naplnení žalúdka “po okraj”.

Napomáhať kontrole chuti do jedla a prispievať k navodeniu pocitu sýtosti, môže pomôcť prírodný doplnok výživy GreenSlimFit. Podieľa sa na normálnej činnosti čriev a tráviaceho traktu, pomáha regulovať pocit hladu, prispieva ku kontrole optimálnej telesnej hmotnosti.

#4 Mastným potravinám nedávajte veľa priestoru

Steak z krkovičky s opekanými zemiakmi a “tatárkou” vás môžu fantasticky nasýtiť. Ale rovnako ako všetky mastné potraviny môžu spomaliť trávenie a vyprázdňovanie žalúdka.

#5 Fyzická aktivita - pomôže aj prechádzka

Rôzne druhy fyzických činností umožnia “dostať črevá do pohybu”. Zbavíte sa tak prebytočných plynov a v prípade zápchy vám pomôže od ďalšieho problému. A ak vám počasie nepraje, dajte si doma niekoľko sérií drepov. Cvičenie pomôže vášmu telu presunúť stolicu a plyn z hrubého čreva a môže zabezpečiť želané pohyby čriev.

#6 Sladkým nápojom povedzte “NIE”

Cukor v strave a nápojoch môže spôsobovať problém s nadúvaním a prispieva k plynatosti. Na pitie si preto voľte radšej čistú vodu. Jedna z kľúčových vecí, ktorú by ste si mali pamätať je: zostať hydratovaný. Pitie aspoň 1,5 litra vody denne pomáha zastaviť nadmernú plynatosť a rozkladať jedlo rýchlejšie.

 

 

 

A ako môžete bojovať proti nadúvaniu počas tehotenstva? Odpoveď nájdete v tomto článku: