Zenvia

Leto je obdobím dovoleniek, horúčav a cestovania. Aby sa prázdniny s rodinou a priateľmi skutočne vydarili, je nutné dbať o prevenciu najčastejších letných ochorení. Poradíme vám ako si zabezpečiť prežitie letných radovánok v pohode a zdraví. 

Ktoré zdravotné riziká nás najviac trápia v letných mesiacoch?

 

  1. Dehydratácia a úpal

 

Preventívne opatrenie je jednoduché. Majte vždy po ruke čistú vodu a denne jej vypite podľa potreby 2-4 litre. Dbajte o pitný režim predovšetkým u malých detí a starších osôb, ktoré sú obzvlášť náchylné na úpal. Tekutiny a vitamíny vám pomôžu dopĺňať aj čerstvé ovocné a zeleninové šťavy, minerálky (môžu byť ochutené citrónom alebo limetkou) a bylinné čaje (napríklad chladivá mäta).

 

  1. Spálená pokožka

 

Aj keď našu pleť najviac ohrozujú priame slnečné lúče, opaľovací krém by sme nemali vynechať ani počas zamračených dní – najmä ak sa pohybujeme v subtropickom či tropickom pásme, kde sú slnečné lúče agresívnejšie. Ak chcete, aby vám krásne opálená pokožka vydržala dlhšie a aby sa rýchlo zregenerovala v prípade, že to s opaľovaním náhodou preženiete, užívajte doplnky výživy s obsahom beta-karoténu a vitamínu E.

 

  1. Uštipnutie hmyzom

 

V lete nás bežne otravujú komáre a kliešte, proti ktorým sa chránime repelentom. Ako sa však vyhnúť včelám a osám, ktoré u niektorých ľudí vyvolávajú život ohrozujúce alergické reakcie? Ak chcete, aby vás bodavý hmyz obchádzal, odporúčame vám, nepoužívať v lete ťažké kvetinové parfumy a neobliekať si šaty výrazných farieb a s kvetinovými motívmi – práve tie sú totiž pre hmyz príťažlivé, podobne ako sladké nápoje v nezakrytých pohároch.

 

  1. Ušné infekcie

 

Chodievate sa kúpať na kúpalisko či do jazera a radi sa potápate? Nezabudnite si po každom kúpaní poriadne vysušiť uši. Zvyšky vody, obsahujúce baktérie, môžu byť živnou pôdou pre ušné infekcie – najmä ak sú v uchu drobné škrabance. Na vysušenie uší preto nepoužívajte vatové tyčinky ale jemný, čistý uterák.

 

  1. Otrava jedlom a kontaminovanou vodou

 

Ak nechcete, aby vás nevoľnosť a hnačka zastihli na vytúženej dovolenke, dodržiavajte jednoduché zásady:

  • dbajte o to, aby ste jedli starostlivo umytú, čerstvú zeleninu a ovocie a dostatočne tepelne spracované mäso
  • vždy si umývajte ruky pred jedlom (môžete použiť aj antibakteriálny gél)
  • v zahraniční sa vyhýbajte nápojom s ľadovými kockami alebo drťou
  • na dovolenke pri mori uprednostnite balenú vodu pred vodou z kohútika
  • namiesto klasickej zmrzliny si doprajte bezvaječnú zmrzlinu alebo balené nanuky
  • majte vždy po ruke aktívne uhlie, mätový čaj a doplnky výživy na trávenie.

 

Tip.: Zenvia produkty vám pomôžu stráviť letné mesiace v pohode a zdraví – vyberte si zo širokej škály doplnkov výživy na prírodnej báze, ktorú sú voľne dostupné online.

Mohlo by vás zaujímať