Ak patríte medzi tých, čo sa večne sťažujú, že sú unavení, pravdepodobne za to nemôže len ročné obdobie. Chronická únava môže mať množstvo zdravotných aj psychických príčin. Ako si s ňou poradíte?

Odkiaľ sa berie únava?

1. Nedostatok spánku

Príčinou nespavosti môže byť nahromadený stres, úzkosť alebo aj starostlivosť o malé dieťa. Čokoľvek vám kradne pokojný 7-8 hodinový spánok, vám zároveň uberá aj na životnej energii a optimizme. Riešenie: Snažte sa každý deň zaspávať a vstávať v rovnakom čase. Vytvorte si spánkový rituál – cca hodinu pred spaním odložte elektroniku, dajte si upokojujúci kúpeľ alebo sprchu a bylinkový čaj (napr. Medovku, Mučenku, Mätu…). Začítajte sa do dobrej knihy. Ak nič z toho nepomáha, vyskúšajte zmes viacerých bylín priaznivo pôsobiacich na odstránenie porúch so zaspávaním. V koncentrovanej podobe ich nájdete napríklad vo výživovom doplnku pre zdravý spánok - PILLow. Ide o produkt s prírodným zložením, ktorý vám pomôže dopriať si nielen výdatný spánok, ale pôsobí priaznivo aj na psychiku.

2. Skryté zdravotné problémy

Za chronickou únavou bývajú často nediagnostikované zdravotné ťažkosti ako napríklad artritída, cukrovka, ochorenia pečene, obličiek, štítnej žľazy, anémia, rôzne infekčné a autoimúnne ochorenia. Riešenie: Navštívte vášho ošetrujúceho lekára a objednajte sa na tú dlho odkladanú preventívnu prehliadku.

3. Nedostatok vitamínov a minerálov

Chronická únava a malátnosť je spôsobená predovšetkým nedostatkom železa, draslíka, horčíka, zinku, kyseliny listovej a vitamínov B12, C, D a E. Riešenie: Zaraďte do svojho jedálnička viac potravín, bohatých na tieto minerály a vitamíny (predovšetkým čerstvú zeleninu a ovocie). Nedostatok živín môžete doplniť aj pomocou prírodných doplnkov výživy. Odporúčame vám Revital Pro – kapsuly na prírodnej báze, ktoré obsahujú dôležité vitamíny (B6, C, D3) aminokyseliny (L-leucín, L-isoleucín) a minerály (zinok, horčík) pre regeneráciu organizmu, zvýšenie energie a celkové zlepšenie vitality, .

4. Ničivé stimulanty

Nikotín a kofeín vás síce vedia „nakopnúť”, keď treba nárazovo podať veľký výkon, no následne si vyberú daň (aj s úrokmi) v podobe dlhších období únavy, zhoršenej koncentrácie, zhoršenej nálady či apatie. Nezanedbateľným faktorom je aj závislosť, ktorú spôsobujú. Riešenie: Nahraďte umelé životabudiče ako sú káva či energetické drinky prírodnými prostriedkami na zvýšenie energie – vyskúšajte napríklad Ženšen pravý v podobe čaju alebo kapsúl.

5. Nuda a rutina

Niet divu, že ste unavení, keď zažívate každý deň to isté. Frustrácia z jednostrannej práce a nedostatok pohybu (fyzického aj duševného) vás skôr či neskôr unavia. Riešenie: Mozog má rád nové podnety – doprajte mu ich! Zmeňte trasu, ktorou chodíte do práce alebo rovno zmeňte nevyhovujúcu prácu. Vyberte sa spolu s partnerom na dovolenku niekam, kde ste ešte neboli. Začnite športovať, oprášte staré koníčky, ktoré ste pre nedostatok času (či skôr zmenené priority) zanedbali. Kúpte si nový parfum. Prehodnoťte svoj šatník a zbavte sa vecí, ktoré už nenosíte. Nová aktivita, ktorá do vášho života prinesie zmenu a korenie, vás znovu naštartuje, inšpiruje a dodá vám energiu.