Máte vytvorenú predstavu, ako by malo vyzerať perfektné telo? Zodpovedá aj váš pohľad do zrkadla tejto predstave? Ak ste sa rozhodli zviezť na vlne trendu telesnej dokonalosti a zbaviť sa tuku na bruchu, tu je recept a cviky, ako na to. Vyskúšajte 5 tipov, ktoré obsahujú cviky na ploché brucho a odporúčania na výživu!

Nebezpečenstvo v podobe tuku na bruchu

Tuk, ktorý sa nachádza v oblasti brucha, sa nazýva viscerálny. Je metabolicky aktívny a vylučuje stresové hormóny ako kortizol a zápalové látky, ktoré ovplyvňujú produkciu inzulínu tela. Tento tuk predstavuje zvýšené riziko rozvoja cukrovky 2. typu, vysokého krvného tlaku, vysokého cholesterolu, srdcových ochorení, mŕtvice, niektorých typov rakoviny a dokonca aj demencie.

#1 Začnite chôdzou

Môže sa vám zdať, že chôdza a brucho akosi nepatria k sebe. Avšak štúdia publikovaná v The Journal of Exercise Nutrition & Biochemistry ukázala, že obézni ľudia, ktorí chodili po 50 až 70 minútach chôdze trikrát týždenne počas 12 týždňov, výrazne znížili svoj viscerálny tuk.

Stojí teda za zváženie, či sa radšej neprejdete do práce alebo supermarketu namiesto vozenia sa všade autom. Niekedy stačí málo, no začnú sa diať veľké veci.

#2 Vsaďte na rozpustnú vlákninu

Rozpustná vláknina môže pomôcť pri strate hmotnosti tým, že zvyšuje plnosť a znižuje vstrebávanie kalórií. Okrem toho, štúdia Univerzity Illinois ukazuje, že rozpustná vláknina posilňuje imunitný systém a znižuje zápal spojený s ochoreniami súvisiacimi s obezitou.

Znamená to, že by ste mali zaradiť do denného jedálnička pre zdravé chudnutie potraviny, ktoré rozpustnú vlákninu obsahujú. A aj keď to znie možno zložito, v skutočnosti to znamená, aby ste si dali niečo zdravé a chutné:

jablko, avokádo, hrušky, brokolicu, strukoviny, mrkvu, ovos, slnečnicové semienka, marhule, nektarinky, figy, čučoriedky či ružičkový kel.

#3 Tréning s vysokou intenzitou

Dať si poriadne do tela - to je azda prvá vec, ktorá napadne každému, kto sa chce zbaviť tuku na bruchu. Cviky na ploché brucho je dobré obohatiť aj aeróbnym tréningom s vysokou intenzitou. Efekt takého cvičenia potvrdzuje aj štúdia francúzskych vedcov Účinok tréningu s vysokou intenzitou na celkový, brušný a viscerálny tuk.

Toto cvičenie má aj ďalšie benefity: zrýchľuje metabolizmus, zlepšuje kardiovaskulárne zdravie, profil cholesterolu a citlivosť na inzulín.

Cvičenie naviac

Ak vám vysoko intenzívny tréning hneď na začiatok nepríde ako najlepší nápad, vyskúšajte aj ďalšie cviky, ktoré zvládnete aj doma. Základom je zvýšiť počet opakovaní a zaradiť cvičenie jednotlivých cvikov na aspoň 3 - 4x za týždeň:

  • plank je jedno z najúčinnejších cvikov, na ktoré potrebujete len váhu vlastného tela. Pozrite sa, čo dokáže pri dennom cvičení urobiť plank s vaším telom. Keďže existuje hneď niekoľko variant tohto cviku, o obmenu máte postarané;

  • skracovačky sú tiež účinnými cvikmi s niekoľkými možnými variantmi. Klasické s nohami na zemi, s nohami dohora, obrátené (teda dvíhanie nôh s rukami za hlavou) a podobne;
  • niekoľkodňové výzvy s rôznymi cvikmi sú postavené na opakovaní cvičení za určitý počet dní 28, 30 atď. Precvičujú celú škálu svalstva a sľubujú viditeľný výsledok po skončení. Pridáte sa aj vy a vyskúšate svoj vlastný “challenge”?

#4 Strava je 80 % úspechu

Povedz mi čo ješ, a ja ti poviem, kto si. Existujú potraviny, ktoré dokážu vaše šance a snahy zbaviť sa prebytočných tukov výrazne zvýšiť a platí to aj naopak. Zrýchliť spaľovanie tukov dokážu napríklad:

Zelený čaj - obsahuje niekoľko zlúčenín, ktoré môžu byť schopné zvýšiť váš metabolizmus a pomôcť urýchliť rýchlosť spaľovania kalórií a prispieť k úbytku hmotnosti. Výskum publikovaný v American Journal of Clinical Nutrition v roku 1999 zistil, že extrakt zo zeleného čaju zvýšil metabolizmus až o 4 percentá. To naznačuje, že zelený čaj môže pomôcť zvýšiť stratu brušného tuku. (Zdroj: livestrong.com)

Zelený čaj je aj súčasťou výživového doplnku Zenvia GreenSlimFit určeného pre ženy a Zenvia Assassin pre mužov. Tie priaznivo ovplyvňujú spaľovanie tukov a cukrov. Ďalšou účinnou látkou je výťažok z garnície, ktorý prispieva ku kontrole optimálnej telesnej hmotnosti, napomáha regulovať pocit hladu a chuť do jedla. Zelená káva, zelený čaj a čierne korenie zrýchľujú spaľovanie tukov.

#5 Nezabúdajte na vodu!

Voda môže vo veľkej miere podporiť snahu o zbavenie sa tuku na bruchu, ale aj celom tele. Vedci z Oddelenia výživy ľudí, potravín a cvičenia vo Virginii, USA vo svojej štúdii zistili, že spotreba vody uľahčuje stratu hmotnosti a nadváhy. Vymeňťe preto - na začiatok, sladké a ochutené varianty nápojov za “obyčajnú” čistú vodu.

K vysnívanej predstave vlastnej postavy sa nemusíte dostať len pod tlakom prichádzajúcej letnej sezóny. Chladnejšie mesiace využite naplno, a keď sa vás leto opýta, čo ste robili v zime, ukážete mu ploché brucho v plnej paráde.