Sezóne krátkych tričiek a odhalených stehien v krátkych sukniach pre tento rok nadobro odzvonilo. Neznamená to však, že svoju formu a zdravý životný štýl máte odložiť s letnými vecami až do ďalšieho roka. Viete, ako si zachovať imunitu aj s príchodom chladných dní?

K pocitom únavy prispieva nedostatok slnečného žiarenia. Prechod do kratších a pochmúrnejších dní nepôsobí dobre na náladu, pracovné výkony ani motiváciu. Nič však nie je stratené. Máme pre vás 5 užitočných tipov, ktoré vám môžu pomôcť cítiť sa skvele 24 hodín denne za každého počasia.

1. Objavte silu raňajok

Čo tak začať deň lahodnými raňajkami plnými vitamínov, minerálov a vlákniny? Práve vďaka nim dokážete získať potrebnú energiu, pomáhajú vám cítiť sa sýto a môžu vás zbaviť pokušenia maškrtiť počas práce. Raňajky naštartujú váš metabolizmus, ktorý vám pomôže spaľovať kalórie počas celého dňa.

Mnohé štúdie spájajú jedenie raňajok s dobrým zdravotným stavom vrátane lepšej pamäti a koncentrácie i nižších hladín LDL cholesterolu. Je potrebné len si vybrať výživovo hodnotné jedlá, nie také, ktoré vás zaťažia na celý deň. Miska cereálií alebo ovsená kaša s pridaným ovocím môže tento účel hravo splniť.

Zaujímavý pohľad na raňajky poskytuje výskum Oxfordskej univerzity s názvom “Raňajky, najdôležitejšie jedlo dňa?”. Podľa neho by sme sa mali všetci snažiť konzumovať približne 15 - 25 % denného energetického príjmu pri raňajkách. Uvádza tiež, že veľké a rastúce množstvo vedeckých dôkazov teraz podporuje tvrdenie, že raňajky sú skutočne veľmi dôležité jedlo.

2. Pohyb je život

Pravidelný pohyb pomáha udržiavať kontrolu nad vlastnou hmotnosťou, posilňuje imunitný systém. Ak máte rodinu, pohyb je skvelým prostriedkom, ktorý pomôže dostať členov na vzduch. (Zdroj: nhs.co.uk). Nájdite niečo, vďaka čomu sa vaša rodina bude na spoločné aktivity tešiť.

Podľa Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb, “zimné cvičenie” zvyšuje imunitu počas sezóny chladu a chrípky. Niekoľko minút denne môže pomôcť zabrániť jednoduchým bakteriálnym a vírusovým infekciám.

Ako uvádza Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, v našich klimatických podmienkach sa príchod chrípkovej sezóny začína mesiacom október. Takže ani po lete neprestávajte s cvičením, turistikou alebo obyčajnou prechádzkou po večeri. Vaše šance na dosiahnutie pevného zdravia budú, prirodzene, vyššie.

Výhody cvičenia počas jesenných a zimných mesiacov

Cvičenie počas chladných mesiacov má dva obrovské benefity:

● keď sa po zime zbavíte hrubých svetrov a kabátov, nemusíte kupovať sťahovacie prádlo ani horlivo zadávať do vyhľadávania “ako schudnúť”;

● ten, kto na sebe tvrdo pracuje celoročne, dosiahne zdravie a ešte silnejšiu motiváciu povedať “nie” druhému kusu koláča od babičky.

Motivácia na jednotku

Štúdia Mayo Clinic hovorí, že je to vysoko intenzívne aeróbne cvičenie môže zvrátiť niektoré bunkové aspekty starnutia. Zistenia sa týkajú bunkového metabolizmu. Výskumníci zdôraznili dôležité zistenie: cvičenie výrazne zlepšilo bunkové mechanizmy zodpovedné za tvorbu nových bielkovín. To prispieva k syntéze bielkovín, čím sa zvráti veľký nepriaznivý účinok starnutia.

Nie je toto geniálny dôvod, prečo na cvičenie nezanevrieť ani počas jesene či zimy?

3. Dostatočne dlhý spánok = samozrejmosť

Zabudnite na to, že v posteli strávite 5 - 6 hodín, z ktorých ešte hodinu odkrojíte na čítanie alebo písanie správ na sociálnych sieťach. Takou cestou sa k imunite a zdravému životnému štýlu nikdy nedopracujete. Osem hodín nočného spánku pomáha zabrániť oslabeniu imunitného systému. Nedostatočne odpočinuté telo je viac náchylné na nachladnutie a chrípku.

4. Zdravé stravovanie na dennom poriadku

Nielen raňajky sú dôležité. Jedenie výživných jedál ako je ovocie a zelenina, môže pomôcť udržať váš imunitný systém silný. Je tiež dôležité, aby ste sa v zimnom období udržiavali hydratovaní a pili veľa tekutín.

Zdravé stravovanie si môžete spríjemniť aj hravou formou. Pripravte si suroviny napríklad na chutné smoothies a rozdeľte si ich do viacerých misiek alebo tanierov. Farebné kombinácie jedál lahodia oku a každý člen rodiny môže uspokojiť svoje chuťové poháriky po svojom - svojim vlastným výberom. Môžete z toho urobiť rodinnú súťaž o najchutnejšiu kombináciu.

Vašu imunitu môže podporiť aj originálna receptúra výživového doplnku Zenvia IMUNITES. Kombinuje vysoko účinné zložky -vitamín C, betaglukán, echinaceu, ďumbier lekársky či zinok, ktoré sa podieľajú na aktivácii imunitného systému. Okrem prevencie vírusových a bakteriálnych ochorení, majú obsiahnuté zložky pozitívny vplyv na odolnosť voči stresu, činnosť srdca a ciev.

 

5. Čaje proti neduhom

Teplý čaj je nápoj, po ktorom v chladných mesiacoch siahame častejšie. Niektoré nás zahrejú, po iných máme viac energie a zopár z nich má imunostimulačné účinky. Dokonca jeho pitie môže znamenať formu relaxácie, keďže si “kvôli nemu” vyhradíme čas na jeho pitie a popri tom oddychujeme. Čaj Chrípka a prechladnutie obsahuje bylinky, ktoré podporujú prirodzenú obranyschopnosť organizmu: mätu priepornú, skorocel kopijovitý, bazu čiernu a rebríček obyčajný. Tieto lahodné bylinky sú ideálnym a chutným nápojom na dni, keď máte pocit, že na vás „niečo lezie“. Zmes rastlín nebola vyrobená náhodne. Naše staré mamy ju využívali na udržiavanie imunity v sychravých mesiacoch.