Ako dosiahnuť dlhodobé zníženie hladiny cholesterolu?

Ako dosiahnuť dlhodobé zníženie hladiny cholesterolu?

Vysoký cholesterol zvyšuje riziko srdcových ochorení a srdcových infarktov. Môžete zlepšiť hladinu cholesterolu s liekmi, ale prirodzenejšie je - zmeniť životný štýl.

Pre zníženie hladinu cholesterolu, vyskúšajte niekoľko zdravých zmien.

„Dobrý“ a „zlý“ cholesterol

Takzvaný „dobrý“ cholesterol sa nazýva HDL (high-density lipoprotein) a je to lipoproteín s vyššou hustotou. Pre ľudský organizmus je veľmi prospešný, pretože udržiava tepny čisté – tuk, ktorý sa v nich hromadí, odvádza do pečene, kde sa recykluje. Pôsobí tak ako prevencia proti srdcovo-cievnym ochoreniam.

„Zlý“ cholesterol - LDL (low-density lipoprotein) má, naopak, nízku hustotu. Jeho úlohou je distribuovať tuk po tele. Počas tohto procesu sa však LDL cholesterol môže nalepiť na steny tepien a tým zúžiť ich priechodnosť. Následkom môže byť ateroskleróza či trombóza, ktorá môže spôsobiť infarkt, ischemickú chorobu srdca, aterosklerózu, krvácanie do mozgu či mozgovú príhodu.

Zmeny pre zníženie hladiny cholesterolu

Úprava životosprávy

Fajčenie, permanentný stres a život bez pohybu hrajú vo váš neprospech. Začnite sa venovať športu, pravidelne cvičte, relaxujte v prírode a vyhýbajte sa závislostiam.

Zmeňte stravu a dodajte potrebné živiny

Obmedzte konzumáciu mastných a vyprážaných jedál, sladkostí a živočíšnych tukov (tučný syr, plnotučné mlieko, slanina). Zvýšte spotrebu potravín na zníženie hladiny cholesterolu – strukovín, sezónnej zeleniny, orechov a ovocia.

Zelený čaj - podľa Harvardskej univerzity, tento ľahký aromatický čaj môže znížiť LDL cholesterol a triglyceridy, ktoré môžu byť zodpovedné za spojenie čaju so zníženým rizikom úmrtia na srdcové choroby a mozgovú príhodu.

Štúdia na 40 530 japonských dospelých zistila, že účastníci, ktorí vypili viac ako päť šálok zeleného čaju denne, mali o 26% nižšie riziko úmrtia na srdcový infarkt alebo mozgovú príhodu a o 16% nižšie riziko smrti zo všetkých príčin, než ľudia, ktorí pili menej ako šálka zeleného čaju denne.

Vitamín C - prostredníctvom množstva štúdií sa ukázalo, že vitamín C je účinným liekom na zníženie celkového cholesterolu.

Vitamín E - odborníci sa domnievajú, že tento nedostatok vitamínu E prispieva k nárastu výskytu kardiovaskulárnych ochorení. Nájdete ho v pšeničných klíčkoch, kukurici a sóji, orechoch, avokáde, špenáte, listovej zelenine.

Púpava lekárska - znižuje a kontroluje hladinu cholesterolu a zlepšuje pomery cholesterolu zvýšením HDL.

Včelí peľ - Znižuje hladinu LDL cholesterolu a triglyceridov, môže pomôcť predchádzať vzniku krvných zrazenín.

Škorica - znižuje hladiny celkového cholesterolu, LDL cholesterolu a triglyceridov, zatiaľ čo HDL cholesterol zostáva stabilný. Dávka škorice len 120 miligramov denne môže mať tieto účinky.

Starostlivo zvolený pomer uvedených látok zvyšuje hladinu zdraviu prospešného HDL cholesterolu, reguluje krvný tlak a hladinu cukru v krvi, zrýchľuje metabolizmus tukov a zlepšuje obranyschopnosť organizmu. Podporuje normálnu funkciu pečene a produkciu žlče a pôsobí preventívne proti stresu, únave a nervovým ochoreniam. Obsahuje ich výživový doplnok OptiChol.